دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم

درگیری در دانشگاه تربیت مدرس
فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه از ساعت ۱۲ دیروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی داشتند. این افراد خواستار حضور مختلط دانشجویان خانم و آقا در سلف بودند که در نهایت منتهی به درگیری در این دانشگاه شد، گفت: این تجمع از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد، اما از ساعت ۱۳ به مدت ۴۰ دقیقه تنش‌هایی بین این دانشجو‌ها با حراست و دانشجو‌های بسیجی دانشگاه ایجاد شد که در این تنش و درگیری ۲ نفر از دانشجویان بسیجی از ناحیه سر و بازو صدمه دیدند.

تعطیلی دوباره کلاس های حضوری دانشگاه شریف
با توجه به ادامه ناآرامی‌ها در دانشگاه صنعتی شریف از ابتدای هفته جاری، هیئت رئیسه این دانشگاه اعلام کرد که با توجه به تداوم برخی مشکلات و فراهم نبودن محیطی آرام برای حضور دانشجویان نوورود، کلاس‌های این دانشجویان تا اطلاع ثانوی همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یک نماینده: میدان دعوا را خارج از ایران تعریف خواهیم کرد
ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی در توئیتی نوشت: ‏نمی‌شود که خیابان‌های تهران ناآرام باشد، اما خیابان‌های ناتو آرام! قطعاً میدان دعوا را خارج از ایران تعریف کرده و خواهیم کرد، پاسخ نیز هم.

اعطای پول به صداوسیما به دلیل ضرر مالی کسب‌وکارها
امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بسته حمایتی دو هزار میلیارد تومانی برای تبلیغات کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت در صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

امیرعبداللهیان: اگر مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، بی‌تفاوت نخواهیم بود
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درمورد ادعای فروش پهپاد به روسیه گفت: پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی با آقای بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وی گفتم که آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند و نیز آمادگی داریم از طرف اوکراین هر گونه مدرکی که دارند ارائه کنند و اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، ما بی تفاوت نخواهیم بود.

سردار جلالی: کسانی که برای اینستاگرام و واتس‌اپ فرش قرمز پهن کردند مسئول ناامنی امروزند
سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پلتفرم‌های خارجی تلاش کردند تا فضای افکار عمومی را در حوادث اخیر به بیگانگان واگذار کنند و آن کسانی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی در کشور هستند.

سخنگوی قوه قضاییه: اکنون بازداشتی زیر ۱۸ سال نداریم
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: علاوه بر دانشجویان که وضعیت آن‌ها از سوی ۲۰۰ گروه در حال بررسی است، افراد زیر ۱۸ سال هم کلاً تعیین تکلیف شده‌اند و اگر پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شده باشد در روند رسیدگی قرار می‌گیرد، اما کسی از آن‌ها الآن در بازداشت نیست. وی همچنین درباره احضار تعدادی از سلبریتی‌ها، ورزشکاران، هنرمندان و روزنامه‌نگاران گفت: عده‌ای از این افراد به‌استناد دلایل قانونی احضار شدند و حسب مورد هم تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند، این موضوع وجود دارد و دستگاه قضائی در این زمینه به تکلیف قانونی خودش عمل می‌کند و البته نسبت به این موضوع اهتمام دارد.

اتهامات دستگیرشدگان فرانسوی
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دستگیرشدگان فرانسوی گفت: پرونده مهمی است و ابعاد آن نیاز به تحقیقات فشرده دارد. این پرونده در مرحله تحقیقات است و کار با دقت و سرعت و صحت انجام می شود. اتهامات کسانی که فرانسوی اند و مرتبطین آنها که تحت بازداشت‌اند، اجتماع و تبانی به قصد امنیت ملی کشور و جاسوسی است. اطلاعات راهبردی از متهمان به دست آمده است. همچنان رسیدگی به پرونده در دستور کار ضابطین خاص قوه قضاییه قرار دارد. تحقیقات با تمسک به مسایل فنی و علمی استمرار دارد.

مسیریاب «بلد» در آستانه تعطیلی
گروه هزاردستان در ارتباط با آینده فعالیت نقشه و مسیریاب «بلد» بیانیه‌ای منتشر کرده و ضمن خداحافظی با تعدادی از افراد حاضر در این مجموعه، اعلام کرد که «بلد» تا پایان سال جاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما به‌زودی درباره آینده فعالیت این مسیریاب اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نماینده مجلس: گفته بودند شهید شوید، اما کسی کشته نشود
سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه «در اتقافات اخیر نیروی انتظامی اجازه استفاده از سلاح‌ نداشت»، گفت: به نیروی انتظامی گفته شده بود که «تا جایی که می‌توانید خودتان شهید شوید، اما به شما کشته تحمیل نشود».

نماینده مجلس: سوپرانقلابی‌ها باید پاسخگوی شرایط کشور باشند
مجتبی توانگر نماینده مجلس نوشت: سوپر انقلابی‌هایی که در بروز ناراحتی مردم، سرخوردگی جوانان حامی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و اتفاقات این روزها سهیم هستند و با مواضع و رفتارهای تندشان تصویری غلط و نگران کننده از نیروهای انقلابی و انقلاب مظلوم مردم ایران و آینده کشور طراحی کرده اند و اتفاقا باید پاسخگوی این شرایط باشند، بازهم با کمال پررویی چماق حذف و تهمت به دست گرفته اند.

رسایی: دانشجویان شریف را ۱۰ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج کنید
حمیدرسایی نماینده اسبق مجلس در توییتى هدف دانشجویان معترض را اقامت‌ اروپا دانست و نوشت: «اراذلی که به‌ اسم دانشجو هرروز به بهانه‌ای دانشگاه شریف را متشنّج می‌کنند، دنبال بهانه ای برای اخراج و در گام بعد اقامت گرفتن در اروپا هستند. او ادامه داد: راه مواجهه با آنها مطابق ضوابط دانشگاه، ابتدا اخراج و سپس ممنوع الخروجی ۱۰ تا ۱۵ ساله است. باور کنید وحشی بازی در محیط دانشگاه تمام می شود»

اظهارات سخنگوی دولت درباره علی کریمی
علی بهادری سخنگوی دولت با اشاره به علت قطعی اینترنت پس از حوادث اخیر، اظهار داشت: دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده است بلکه برخی پیام رسان‌های خاص فیلتر شدند. وی درمورد اینستاگرام ادامه داد: این شبکه اجتماعی تحت کنترل حاکمیت دیکتاتوری آمریکا عمل می‌ کند. وی با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی گفت: وی می تواند به داخل کشور برگردد، کسی با وی مشکلی ندارد؛ دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها