دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
در استان یزد صورت گرفت؛
کسب رتبه سوم دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در رویداد ملی
دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در رویداد تحول آفرین در راهبری بحران جمعیت که به میزبانی استان یزد برگزار شد، رتبه سوم را در خصوص عملکرد حوزه خانواده و جمعیت استان‌های کشور را از آن خود کرد.

به گزارش آوای خزر، سمیه قاسمی طوسی با اعلام این خبر گفت: رویداد تحول‌آفرین در راهبری بحران جمعیت (مسیر نجات) با حضور مدیران کل دفاتر امور بانوان استانداری‌های کشور، نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی، نماینده مردمی و با حضور اساتید برجسته حوزه خانواده به میزبانی استانداری یزد برگزار شد.

او ادامه داد: تمدن‌سازی، خانواده و جمعیت، نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت از جمله محور‌های این رویداد بود که به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات حضرت باقر العلوم (ع) یزد دایر بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از کسب مقاوم سوم استان مازندران در بین ۳۱ استان کشور به جهت راهبری در خصوص بحران جمعیت خبرداد که مورد تقدیر مقامات کشوری و استانی ازجمله استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی یزد،  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور، دبیر ستاد خانواده و جمعیت و مشاور وزیر کشور قرار گرفت.

قاسمی طوسی گفت: تبیین قانون جوانی جمعیت، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرآیند حل بحران جمعیت، فرآیند راهبردی تحول جمعیت، حقوق و مسئولیت‌ها، بوم‌کاوی و بیان مسائل مهم جمعیت از دیگر محور‌ها و موضوعات در دستور کار این رویداد ملی بوده‌است.

او به اقدامات و برنامه‌های انجام شده ستاد خانواده و جمعیت در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: رصد وضعیت جمعیت استان، پیگیری طرح‌های جوانی جمعیت و تشکیل کمیته‌هایی ذیل ستاد جمعیت از جمله اقدامات در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در استان بوده است.

تشکیل ستاد خانواده، حضور دستگاه‌های متناظر شهرستانی، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، تدوین شیوه‌نامه حمایت اقتصادی زوجین نابارور، غربالگری ناباروری حدود ۴۰ هزار نفر، اسکان موقت مادران باردار و نابارور و نیازمند مراقبت ویژه در کنار بیمارستان ارجاعی استان، همچنین ارزیابی دقیق ارتقا و ارزشیابی کلاس‌های مشاوره ازدواج از دیگر مواردی بود که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به عنوان شاخص‌های انتخاب این اداره‌کل در بین برترین‌های کشور در حوزه راهبری بحران جمعیت بوده است.

در این رویداد ملی، علاوه بر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز حضور داشته است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار