دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

 

تهدید امام جمعه اصفهان به برخورد آتش به اختیار مردم در حوزه حجاب
مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشته‌ای نوشت: «باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفه‌ی انقلابی خود عمل کنند و الا مردم متدین وظیفه‌ی آتش به اختیار دارند.»


میدان‌دار شدن خودروسازان در واردات خودرو
رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در واردات خودرو همچنان انحصار به دست خودروسازان سپرده شده است و با ادامه این روند قیمت خودرو روند افزایشی را طی خواهد کرد.


آب در تهران از خط قرمز عبور کرد
در حال حاضر مخازن سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته ۷۶ میلیون متر مکعب کسری دارند که این عدد گویای شرایط نامناسب منابع آبی تهران و به صدا در آمدن زنگ خطر است.


رئیس قوه قضاییه: باید بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم
اژه‌ای گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد.


فرمانده سپاه: در خیابان‌های لوس آنجلس و لندن، شب‌خواب هایی را می‌بینیم که یک شب هم در تهران آن‌ها را نخواهیم دید
سردار سلامی گفت: درست است که بودن مشکلات چیزی نیست که بگوییم که فقط با تحریم به وجود آمده است اما همه کشورها با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، در خیابان‌های لوس آنجلس و لندن شب‌خواب هایی را می‌بینیم که یک شب هم در تهران آن‌ها را نخواهیم دید.


آزادی امیرحسین رحیمی با قید وثیقه
روابط عمومی دادگستری البرز: دادگاه با توجه به تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادسرا، ضمن تعیین وقت رسیدگی، با اخذ تامین متناسب دستور آزادی را صادر کرد و متهم در حال حاضر آزاد شده است.


نصف خانوارهای ایرانی بدون خودرو
آمار مالکیت خودرو در حالی برای اولین‌بار از سوی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام شد که طبق آن، ۵۰درصد از خانوارهای کشور فاقد خودروی شخصی هستند. بنابراین ۲۴میلیون خودروی موجود عملا در مالکیت ۵/ ۱۳میلیون خانوار (از مجموع ۲۷میلیون خانوار موجود) است


«نه» پوتین به آتش بس کریسمسی در اوکراین
زلنسکی این هفته از روسیه خواسته بود تا به عنوان اولین گام به سوی توافق صلح، خروج نیروهایش را تا کریسمس آغاز کند، اما پسکوف روز سه‌شنبه با اشاره به کنترل روسیه بر بخش‌هایی از چهار منطقه اوکراین که در ماه سپتامبر به دنبال «رفراندم‌های» اجباری و غیرقانونی ضمیمه کرد، گفت تا زمانی که زلنسکی «واقعیت‌های» روی زمین نپذیرد، هیچ صلحی با کی یف وجود نخواهد داشت.


وزیر کشور: کدام انقلاب در دنیا با هدایت دو هنرپیشه و دو ورزشکار صورت گرفته؟
وزیر کشور با طرح این سوال که کدام انقلاب در دنیا با هدایت دو هنرپیشه و دو ورزشکار صورت گرفته است، ادامه داد: برخی تلاش می کنند که بگویند یک حرکت مسالمت آمیز بوده است، چه حرکت مسالمت آمیزی که 60 نفر از مدافعان امنیت شهید شدند. کجا این همه خسارت زدن به بانک ها، آمبولانس، حوزه های علمیه و اموال عمومی در سطح کشور مسالمت آمیز است؟


اظهار نظر دادستان شهرستان آبدانان درباره سونیا شریفی
دادستان شهرستان آبدانان در استان ایلام ادعای ضرب و شتم و صدور حکم محاربه برای سونیا شریفی را تکذیب کرد و گفت: پرونده این متهم در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواستی برای او صادر نشده است. وی گفت: سونیا شریفی لیدر اصلی اغتشاشات اخیر بوده که اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف نیز کرده است.


وزیر نفت راهی بیمارستان شد
جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم، در حاشیه یک جلسه دچار افت فشار و راهی بیمارستان شده است. او اکنون و با بهبود شرایط، تحت نظر پزشکان قرار دارد.


سد چم‌شیر کهگیلویه و بویراحمد برای آبگیری تاییدیه گرفت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سد چم‌شیر هیچ گونه مشکل زیست محیطی ندارد و مورد تایید کامل قرار گرفته است گفت: تاییدیه آبگیری این سد داده شده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها