دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 


اظهارات رئیس دانشگاه آزاد درباره پرونده دانشجویان بازداشتی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسلما، رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و آسیب رسانده‌اند، جای خود را دارد. هیچکسی به دنبال آزادی این دانشجویان نیست. ولی تمام مراقبت ما این است که، دانشجویانی که بچه‌های خودمان هستند و در یک فضای هیجانی حرکت‌هایی انجام داده‌اند که در حد یک عکس‌العمل هیجانی بوده است، در فضای کمیته انضباطی با آنها برخورد شود.


نماینده مجلس: برخی از خودرو‌های در دو هفته بیش از ۱۰۰ میلیون افزایش نرخ داشتند
عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: فاطمی امین باید به استعفا رضایت بدهد و در سمت دیگر مشغول فعالیت شود و بیش از این دولت، مجلس و مردم را اذیت نکند؛ به نظر می‌رسد اگر وزیر همچنان در این سمت بماند قیمت پژو 206 به بالای 500 میلیون تومان برسد.


تحریم شرکت چینی ساخت دوربین‌های تشخیص چهره به اتهام ارتباط با ایران
دولت آمریکا شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره فعالیت دارد را به بهانه همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد. منابع آمریکا مدعی شده‌اند که این شرکت فناوری تشخیص چهره را در راستای کمک به حکومت چین در سرکوب و شناسایی ایغور‌ها و دیگر اقلیت‌ها، طراحی کرده و آن را در اختیار دولت قرار داده است.


احتمال اتصال گوشی‌های موبایل به صورت مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا ۲۰۲۴
اسپیس ایکس ظاهراً درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ارسال کرده که به موجب آن، برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزار اتصال مستقیم به شبکه‌ موبایل مجهز خواهند شد. در واقع این سخت‌افزار، عامل ارتباط بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی کاربران است که اینترنت پرسرعت را برای آنها فراهم می‌کند.


حمله خبرگزاری دولت به فرخ نژاد
ایرنا نوشت: فرخ‌نژاد تا ۴ روز پیش در ایران حضور داشت اما به‌واسطه انتشار استوری‌هایی، اجازه خروج از کشور را نداشت. به همین دلیل، از طریق صنف خود وارد عمل شده و دستگاه قضا را مجاب کرد که به دلیل سال نو میلادی و اینکه می‌خواهد با پسرش ملاقات کند، اجازه خروج از کشور را گرفت. دستگاه قضا هم رافت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی از کشور را صادر می‌کند.


حضور شناورهای بدون سرنشین اسرائیل در خلیج فارس برای اولین بار
پایگاه اینترنتی عبری زبان «اسرائیل دیفنس» اعلام کرد شناور‌های بدون سرنشین ارتش اسرائیل وارد آب‌های خلیج فارس شده است. بر اساس این گزارش، شناور‌های اسرائیلی در پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین پهلو گرفته و برای این منظور از آب‌های خلیج فارس عبور کرده‌اند.


هشدار نسبت به کمبود گاز در ایران از سال ۱۴۰۵
مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک هشداری نسبت به سال‌های ۱۴۰۵ به بعد تا ۱۴۱۰ داریم که اگر روند ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور به همین سمت و سو برود ممکن است دچار چالش شویم و کمبود برای کشور حاصل شود.


علم الهدی: یک سلسله مزدور ریختند در این مملکت که روسری بردارند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم
علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تصریح کرد: خواهران و برادران خودمان را باید برای چنین صحنه‌ای آماده کنیم، نباید عقب‌نشینی کنیم، نگوییم یک سلسله مزدور پیاده نظام را ریختند در این مملکت که روسری بردارند، کشف حجاب کنند و ما عقب‌نشینی کنیم، بگوییم این خواست مردم است، کدام مردم؟ این اصطلاح «حجاب اجباری» که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما مردمی است.


ابراز علاقه وزارت علوم برای تبادل دانشجو و فرصت مطالعاتی در کره شمالی
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تبادل استاد و دانشجو و همچنین ایجاد فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت میان دو کشور کره شمالی و ایران می‌تواند در ارتقا علمی دو کشور مؤثر واقع شود.


واکنش مرکز رسانه قوه قضاییه به کشته شدن آیدا رستمی
با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مشخص می‌شود که آیدا رستمی در روز حادثه به همراه یک مرد در پل هوایی در حوالی منطقه آزادی تهران در حال مشاجره لفظی و فیزیکی بوده که از پل عابر پیاده به پایین سقوط کرده است. فرد مورد اشاره بلافاصله بعنوان مظنون دستگیر می‌شود.


آیت الله محمدصادق روحانی در گذشت
دفتر آیت الله روحانی لحظاتی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: روح حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی غروب روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ شمسى به اجداد طاهرینش پیوست.


رییس سازمان سینمایی: تا من هستم فیلم بی‌حجاب در سینما اکران نخواهد شد
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی گفت: تا روزی که من در سازمان سینمایی باشم و آقای اسماعیلی من را در سازمان نگه دارند، هنرمندان شورش و اغتشاش نکنند و نمایندگان مجلس تحصن و تعصب نکنند قطعا فیلمی بدون حجاب بر روی پرده نخواهد رفت. این را مطمئن باشید. ما نیامده ایم برگردیم به دهه ۴۰ و ۵۰ اینجا سینمای جمهوری اسلامی است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار