دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

شریعتمداری: افرادی که با جمهوری اسلامی به مخالفت برخاسته اند، بی سواد، درپیت و کاسه‌لیس هستند
حسین شریعتمداری نوشت:مگر نمی‌بینید که چه شخصیت‌های برجسته‌ای (!) با جمهوری اسلامی ایران به مخالفت برخاسته‌اند؟! چه کسانی؟! فلان فوتبالیست بی‌سواد! فلان هنرپیشه درپیتی! فلان روزنامه‌نگار فراری! فلان گروهک تروریست و فلان جماعت منافق فراری و کاسه‌لیس و فلان و فلان! ... خوب به فهرست چند نفره این آدم‌های بی‌سواد و دم‌دستی نگاه کنید! چه می‌بینید؟ کدامیک از آن‌ها را می‌توان دید که از کمترین اهمیت و اندک شخصیتی برخوردار باشند؟!


صدور ۳۳ حکم بدوی برای ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه شریف؛ از تذکر کتبی تا منع موقت تحصیل
مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است.


وزیر ارتباطات: سرعت کند اینترنت به خاطر فیلترشکن است، وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا هم پیدا کرده
زارع پور در رابطه با گله‌مندی مردم از سرعت اینترنت در کشور اظهار داشت: بخشی از سرعت کند اینترنت مربوط به فیلتر شکن‌ها است البته در این ایام حملات بسیار شدیدی را هم که اصطلاحا به آن منع سرویس گفته می‌شود داشتیم که بسیاری از آن‌ها در وزارت ارتباطات دفع می‌شود اما ممکن است بر تجربه کاربری مردم تاثیرگذار باشد.


قیمت سکه وارد کانال ۲۰ میلیون شد
امروز ۳ دی سکه طرح جدید در بازار طلا ۲۰ میلیون ۳۶ هزار تومان قیمت خورده است. نیم سکه ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۹ میلیون ۴۵۰ هزار تومان قیمت خورد.


دیوان عالی کشور: فرجام‌خواهی "محمد قبادلو" پذیرفته نشده
روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد خبر پذیرش فرجام‌خواهی محمد قبادلو یکی از متهمان حوادث اخیر بدین وسیله اصلاح می‌شود: دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی به عمل آمده در پرونده محمد قبادلو، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد.


مشاور زلنسکی خواستار نابودی کارخانه‌های تولید تسلیحات ایران شد
خبرگزاری رویترز نوشت، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین در صفحه توییترش با تکرار ادعای غرب مبنی بر ارائه پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، مدعی شد که «ایران آشکارا تحریم‌های بین‌المللی را به سخره می‌گیرد.» این مقام اوکراینی بر اساس این ادعا خواستار نابودی کارخانه‌های تولید تسلیحات ایران شد.


آبگرفتگی خانه و کوچه‌های اهواز پس از بارندگی
بارندگی باعث آبگرفتگی برخی از معابر شهری کلانشهر اهواز شد که در بعضی مناطق نظیر کیانشهر جمع شدن آب‌های سطحی مشکلات متعددی را برای تردد شهروندان ایجاد کرد.


طالبان کار زنان در موسسات غیردولتی را ممنوع کرد
منابع خبری با انتشار نامه‌ای به نقل از وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان اعلام کردند که این وزارت به صورت رسمی کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را ممنوع اعلام کرده است.


۸ روزنامه‌نگار از ۳۵ روزنامه‌نگار زندانی، به قید وثیقه آزاد شدند
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: از ۳۵ روزنامه‌نگاری که در آخرین اطلاعیه‌ی کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی به اسامی آن‌ها اشاره شده بود، ۸ روزنامه‌نگار به قیدِ وثیقه آزاد شده‌اند.

 

استقبال امیرعبداللهیان از پیشنهاد نخست وزیر عراق مبنی بر آغاز مذاکرات ایران و مصر
وزیر امور خارجه با بیان اینکه نخست وزیر عراق در این نشست تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت‎گوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، مطرح کرد، اظهار کرد: من از این ایده نخست وزیر عراق استقبال کردم.

 

بازگشت قیمت دارو به شهریور ۱۴۰۰ رسما منتفی شد
مسعودی اصل، بازرس کل بهداشت و درمان سازمان بازرسی گفت: دولت در لایحه ای جدید پیشنهاد بازگشت قیمت دارو به شهریور ۱۴۰۰ را حذف کرد.


ورود تاکسی‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰ متری فرودگاه امام ممنوع شد
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از دستور دادستانی برای ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی تپسی و اسنپ به شعاع ۸۰۰ متری این فرودگاه خبر داد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها