دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

کی روش در راه قطر؟
خبرنگار قطری مدعی شد که فدراسیون فوتبال این کشور با کارلوس کی‌روش به توافق اولیه دست پیدا کرده است. کارلوس کی روش در جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت و هنوز وضعیت ادامه همکاری او با فدراسیون فوتبال ایران در هاله‌ای از ابهام است.

پاسخ کیانیان به حمید رسایی
رضا کیانیان با انتشار یادداشتی به اظهارات حمید رسایی پاسخ داد. او نوشت: «ذهن تو فقط با بگیر و ببند آشناست نه گفتگو. برای همین است که فقط با سفارشِ بگیر و ببند این و آن، می‌توانی خودت را مطرح کنی! چون استدلال نداری. حتا سفسطه هم نمی‌دانی.راستی هیچ وقت توضیح ندادی چرا شورای نگهبان صلاحیت‌ات را رد کردند؟»

راه حل روحانی برای به کف خیابان نیامدن مردم
روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران گفت: اگر مردم پای صندوق آرا آمدند جمهوریت ایجاد می‌شود. آیا اگر نیمی از مردم پای صندوق نیامدند جمهوریت ایجاد می‌شود؟ اگر مردم را از صندوق مایوس کردید یعنی به خیابان می‌رانید. اگر می‌خواهیم مردم را به کف خیابان نرانیم، راه آن اینست که جاذبه صندوق رای را از بین نبریم.

توضیح دبیر شورای انقلاب فرهنگی درباره گشت ارشاد
عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گشت ارشاد مصوبه‌ای ندارد. نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارد. اگر جایی ملاحظه کند امری ضد امنیت کشور اتفاق می افتد و سلامت اجتماعی را تهدید می کند می تواند نیروی پلیس را اعزام کند.

اعمال محدودیت در ساعت ورود و خروج به دانشگاه شریف
هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی‌شریف درباره ساعت ورود و خروج دانشجویان به این دانشگاه، مقررات جدید وضع کرد. بر اساس تصمیم هیئت‌رئیسه این مرکز آموزشی، دانشجویان مقطع کارشناسی تا ساعت ۱۸ اجازه ورود به دانشگاه را دارند. ورود به دانشگاه پس از ساعت ۱۸، منوط به صدور مجوز از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است.

صدیقی: دید رهبری، الهام است
صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: رهبری، ولی خداست و دیدش شخصی نیست و الهام است و اگر از او در همه موارد اطاعت می‌کردیم و دولت‌های قبلی ما اگر خوب عمل می‌کردند امروز مشکلات اقتصادی به این کیفیت نداشتیم.

نظر نماینده مجلس درباره علت گرانی دلار
کوثری نماینده تهران در خصوص قیمت دلار گفت: با رصد‌هایی که صورت گرفته بعضی افراد مامور شده‌اند تا فقط دلار بخرند تا بازار به صورت کاذب با افزایش قیمت روبرو شود که برخی نیز در این زمینه شناسایی شده‌اند.

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا
زن شماره یک شطرنج ایران که تصاویر عکس‌های بی‌حجابش در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماتی خبرساز شده، تصمیم گرفته به اسپانیا مهاجرت کند.

شلیک به یک طلبه در قم
آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از سردار میر فیضی فرمانده انتظامی استان قم، حادثه پیش آمده برای دو طلبه را پیگیری کرد. دو شب پیش فردی ناشناس سوار بر موتورسیکلت به یک طلبه شلیک کرد و متواری شد.

مصباحی مقدم: مذاکرات به نتیجه نرسید
مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخورد‌هایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند. مسائلی که از همین مقوله در کشور‌های اروپایی مثل فرانسه رخ می‌دهد، کلاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، مثل اینکه این مسائل در آنجا طبیعی و در ایران -که البته از سوی خود بیگانگان مورد حمایت قرار می‌گیرد- غیرطبیعی است و تحریم‌ها و برخورد‌های آنها، موجب می‌شود که فشار‌های مضاعفی بر کشور ما وارد شود. علاوه بر این، اینکه مذاکرات برجام متوقف شد و به نتیجه نرسید، فضا را به نحوی غیرقابل تحمل کرده؛ به این معنا که از لحاظ روانی هم فشار‌ها را مضاعف کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه: یک جنبه از حوادث اخیر انحراف افکار است
ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حوادث اخیر در کشور بیان داشت: خنجر برداشتن و نماد حرکت داعش شدن علیه انسان‌های بیگناه و مظلوم، تنها یک بُعد از شبکه‌های تروریستی بین المللی علیه ما ایران بود، جنبه دیگر حوادث اخیر انحراف افکار است که از مدت‌ها قبل صورت گرفته است، قوه قضائیه در آزمون بزرگی در این خصوص قرار دارد و از ملت می‌خواهیم در پایش و نظارت خود، ما را در ادای تکالیفمان هدایت، نظارت و پشتیبانی نماید.

مدارس باز هم غیر حضوری شدند
عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از غیر حضوری شدن مدارس استان تهران در روز شنبه به جز سه شهرستان پردیس، فیروزکوه و دماوند خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه ۱۰ دی ماه برگزار می‌شود و طرح زوج و فرد نیز از درمنازل اجرایی خواهد شد. احمد افضلی، رئیس کارگروه کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز نیز گفت: فردا آموزش و امتحانات همه مقاطع تحصیلی استان به جز پایه دوازدهم غیرحضوری است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس دوره اول و دوم ابتدایی و مهدهای کودک و پیش دبستانی در اصفهان و برخی شهرستان‌های استان خبر داد. همچنین براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان قزوین، فعالیت مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و ۲ در استان قزوین، طی نوبت صبح و بعدازظهر، روز شنبه دهم دی ماه تعطیل است.

ماهواره اسرائیل برای عکسبرداری از تاسیسات هسته‌ای ایران
شبکه عبری زبان "i ۲۴ new" اعلام کرد که هدف ماهواره جدید اسرائیل انجام تصویربرداری برای شرکت اسرائیلی "Imagist International" است. این شبکه گزارش داد، این شرکت تصاویر و خدمات ماهواره‌ای ارائه می‌کند و معمولاً تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران یا آثار خسارات به سایت‌هایی که در حملات هوایی اسرائیل در سوریه مورد هدف قرار گرفته‌اند، منتشر می‌کند.

صعودی شدن خرید لباس دسته دوم
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرات نساجی و پوشاک خاطر نشان کرد: با افت قدرت خرید مردم و افزایش قیمت پوشاک نو، تمایل برای خرید لباس دسته دوم صعودی شد که این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان عواقب بهداشتی به‌همراه بیاورد چراکه پوشاک با سلامت مردم عجین شده است.

هشدار درباره پروژه «داپ» ترکیه
کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران اعلام کرد: اجرا و تکمیل آناتولی شرقی موسوم به داپ (DAP) کشور ترکیه در آینده نزدیک ممکن است سهم ایران از منابع آبی در حوضه آبریز ارس را بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. قطع یا کاهش آورد رودخانه مرزی ارس توسط ترکیه منجر به مشکلات جدی برای تأمین آب شرب و کشاورزی مناطق پائین‌دست گردد.

رونالدو در النصر
 اخبار ضدونقیض درباره رونالدو همچنان ادامه دارد و در حالی که تصاویری از حضور این فوق ستاره در شهر مادرید منتشر شده، العربیه مدعی شد رونالدو به النصر عربستان پیوسته است.طبق اعلام این رسانه رونالدو با النصر قرارداد دو ساله بسته است

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار