دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
گوگل سه قانون طلایی را در نظر گرفته است تا به کاربران کمک کند یک مجرم سایبری را شناسایی کرده و از پول خود محافظت کنند.

به گزارش آوای خزر و به نقل از روزنامه سان، کلاهبرداران زیادی در فضای سایبر وجود دارند که امیدوارند با هویت و پول مردم برای خود کلاهی بسازند. این موارد از کلاهبرداری‌های  جعل «هویت پشتیبانی فنی» تا فیشینگ را شامل می‌شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات بازیگران بد از برندهای مورد اعتماد برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می کنند.  از جمله برندهای که کلاهبرداران از آن سو استفاده می‌کنند، گوگل است. به عنوان مثال، در یک کلاهبرداری پشتیبانی فنی، یک مجرم سایبری ممکن است وانمود کند که نماینده گوگل است. از همین  گوگل در تلاش است تا با به اشتراک گذاری سه «قانون طلایی» به قربانیان احتمالی کلاهبرداری کمک کند.

قانون اول: از سرعت بکاهید

با اعلام اینکه کلاهبرداران اغلب در قربانیان خود احساس فوریت ایجاد می‌کنند، افزود: در فضای سایبر باید تامل عمل کرد و نباید سرعت به خرج داد. این غول فناوری توصیه کرد: در مواجه با هر امکان و برنامه و قابلیت جدیدی در فضای سایبر، برای پرسیدن سوال‌ها و فکر کردن درباره آن زمان بگذارید.

قانون دوم: بررسی نقطه‌ای

گوگل قانون دوم را به عنوان «بررسی نقطه‌ای» نام گذاری کرد. این کمپانی با ارائه توضیح بیشتر در باره اعلام کرد: تحقیق خود را انجام دهید تا جزئیاتی را که به دست می آورید دوباره بررسی کنید. درباره این فکر کنید که آیا آنچه آن‌ها به شما می گویند منطقی است؟

قانون سوم: اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید

در آخر، گوگل از مردم خواست که هرگز هیچ گونه سوابق پرداخت یا اطلاعات حساس و شخصی را به اشتراک نگذارند. گوگل افزود: تا مطمئن نشدید چیزی ارسال نکنید. هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز پول یا اطلاعات شخصی شما را فورا و بی درنگ مطالبه نخواهد کرد.

راه‌های محافظت بیشتر

این سه قانون قوانین پایه‌ای و مهمی در آغاز راه محافظت از خود در برابر کلاهبرداران سایبری هستند. با این حال، راه های دیگری نیز برای کاهش مخاطرات در فضای سایبر وجود دارد. برای افرادی که تازه وارد فضای وب شده‌اند، توصیه می‌شود هرگز روی پیوندهای عجیب و غریبی که از طریق ایمیل یا متن برایشان ارسال می شود، کلیک نکنند. این یک کلاهبرداری است که به عنوان فیشینگ شناخته می شود و برای سرقت اطلاعات شما طراحی شده است. دوم، هرگز اطلاعات حساسی را به صورت آنلاین یا در رسانه‌هاو شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، زیرا می‌تواند شما را هدف کلاهبرداران قرار دهد.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار