دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
مسئول سازمان بسیج مداحان کشور:
افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی انتقام سخت خون «حاج قاسم» است
مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: بیرون رفتن کامل آمریکا از غرب آسیا، افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی انتقام سخت خون «حاج قاسم» است.
زهرا شریفی- آوای خزر: یوسف ارجونی امروز پنج‌شنبه درآئین افتتاحیه رزمایش ملی جهادگران فاطمی که در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد سپاه و بسیج را بار و یاور مردم در تمامی عرصه‌ها معرفی کرد و گفت: برگزاری این رزمایش‌ها ترویج فرهنگ خدمت جهاد در کشور است.

وی نهضت کمک مومنانه را جهاد خدمت دانست و به خدمات سازمان بسیج مداحان اشاره کرد و آزادی ۵۰۰ زندانی و اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال کمک هزینه جهزینه نوعروسان نیازمند را از اقدامات بسیج مداحان برشمرد.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور شمار هیات مذهبی فعال قبل از انقلاب را دو هزار و ۸۰۰ هیات اعلام کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به بیش از ۱۰۰ هزار هیات مذهبی در کشور افزایش و به ثبت رسید.

وی به حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل اشاره کرد و افزود: دشمن در این روز تلاش کرد مردم را همراه خود کند، اما یکی از دلایل شکست دشمن و جبهه استکبار که خود اعتراف کردند؛ هوشیاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ارجونی اضافه کرد: مردم با بصیرت ایران نشان دادند با برخورداری از بصیرت علوی و بصیرت فاطمی توطئه‌های جبهه کفر را خنثی می‌کنند. این موضوع وظیفه ما در جهاد تبیین و امیدآفرینی و خدمت به مردم افزون می‌کند.

وی با بیان اینکه درکنار جهاد خدمت باید جهاد امیدآفرینی نیز پررنگ شود، گفت: دشمن با حربه‌های مختلف تلاش دارد خودباوری را از مردم بگیرد؛ بنابراین هیات‌های مذهبی با وجود حضور اقشار مختلف بهترین مأمن و جایگاه برای امید آفرینی و شکست نقشه دشمن است.

رئیس سازمان مداحان کشور یادآور شد: هیچ کشوری درمنطقه نتوانست یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند، اما ایران توانست با اقتدار عین الاسد را هدف موشک قرار دهد.

وی افزود: بیرون رفتن کامل آمریکا از غرب آسیا، افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی انتقام سخت خون «حاج قاسم» است.

به گفته بلال زاهدی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی سپاه کربلا این رزمایش از هفتم بهمن تا ۱۴ بهمن بصورت جمعه تا جمعه ویژه قشر مداحان و هیات‌های مذهبی در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با حلول ماه مبارک رجب با عنوان «میانداران خدمت ناظر به امر میاندار هیات میاندار خدمت» برگزار می‌شود.

وی نهضت خانه سازی، تولید ماسک، اهدای جهیزیه و اهدای خون و تولید تجهیزات پزشکی را از جمله اقدامات هیات مذهبی و مداحان مازندران عنوان کرد. در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدمصطفی نوروزی و احمد صالحی مله از جهادگران مازندرانی و ۱۰ هیات برادران و یک هیات خواهران مازندرانی تقدیر شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار