دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:
فرهنگ و هنر مازندران وارد مدرسه، خانواده و محله‌ها می‌شود/ توزیع عادلانه برنامه‌های هنری در سراسر مازندران
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه تلاش داریم تا فرهنگ و هنر را از یک محدوده خارج و به مدرسه، خانواده و محله‌ها تسری دهیم، گفت: «فرهنگ یاران محله» ازجمله طرح‌های بزرگی است که در آینده رونمایی می‌شود.
زهرا شریفی- آوای خزر: حسین جوادی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به اثرگذاری انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: تمامی چاپخانه‌ها، انتشارات، رسانه‌ها، و مؤسسات فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، کانون فرهنگی و هنری مساجد زیرمجموعه فرهنگ و هنر قرار دارند.

وی به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و ارشاد اشاره و افزایش تعداد چاپخانه‌ها را ازجمله این دستاورد برشمرد و گفت: باوجوداین مزیت، سفارش‌ها حدود ۱۵ استان دیگر در مازندران به چاپ می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران بابیان استان مازندران بهترین ناشران را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، افزود: این موضوع نشان‌دهنده چهل سال تلاش و مداومت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جوادی جهت‌دهی جشنواره فجر را از دیگر اقدامات فرهنگ و ارشاد مازندران اعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته از موضوعات ارائه‌شده تنها چند اثر خلق‌شده در استان داشتیم، اما با جهت‌دهی درست بیش از ۲۰ اثر به بخش پایانی جشنواره راه پیدا کردند این نیز اتفاقی بزرگ در حوزه نمایش و تئاتر استان بوده است.

وی افزود: استان مازندران امروزه از سینماگران مطرحی برخوردار است که در سطح کشور حرف اول را می‌زنند و این افتخار نیز حاصل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جوادی دستاورد‌های حوزه فرهنگ و هنر را ماحصل بلوغ جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: حتی بسیاری از این هنرمندان به رتبه‌های نخست در عرصه فرهنگی و هنری دست پیدا کردند همچنین در عرصه هنر‌های تجسمی نیز چهره‌های نامدار و هنرمندی را به کشور معرفی کردیم که در فعالیت هنری خود بی‌نظیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: در سایه برکت جمهوری اسلامی هنر چارچوب خود را پیدا کرد و متهعدسازی شد؛ هنری که تعهد نیاورد نمی‌توان به آن توجه کرد.

جوادی عنوان کرد: هنرمندان ما در قالب شعر فعالیت‌های ارزنده و گران‌سنگی را در وصف شهادت سردار سلیمانی و شهادت مدافعان حرم مازندران تهیه‌کرده‌اند.

وی به شمار جوانان مستعد در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جوانان جریان ساز در دیار علویان بی‌شمار هستند که از هنر آنان به‌درستی بهره‌گیری می‌شود. این به وجود برکت انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها است.

جوادی به تحول فرهنگ و هنر در طول ۴۴ سال از انقلاب اشاره کرد و گفت: البته نقص‌هایی هم وجود دارد، اما می‌توانستیم بهتر از این‌ها هم ورود پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به رشد رسانه در استان مازندران اشاره کرد و افزود: این استان با دارا بودن بیش از ۱۲۰ نشریه، ۱۷ روزنامه، قابلیت بالایی در این عرصه دارد.

وی به اقدامات دولت سیزدهم مازندران در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد افتتاح تالار بزرگ ساری را مهم‌ترین پروژه عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و افزود: یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران طی سال‌های اخیر تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری بود که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم به سرانجام رسید.

جوادی گفت: این پروژه باهدف تأمین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه برخی از شهرستان‌های مازندران ازجمله نوشهر و چالوس فاقد مجتمع و ساختمان اداری هستیم، ادامه داد: با همکاری برخی از دستگاه‌ها همچون شورا و شهرداری و به‌صورت تهاتر مطالبه دیرینه اهالی هنر این شهرستان‌ها محقق و صاحب مجتمع فرهنگی شدند.

جوادی افزود: گره کور مجتمع فرهنگی شهرستان نوشهر نیز با همکاری ارشاد، بنیاد شهید و شهرداری باز و این شهرستان نیز از مجتمع فرهنگی برخوردار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در مورد مجتمع فرهنگی شهرستان رامسر توضیح داد: مجتمع فرهنگی و هنری نیمه‌کاره رامسر که در باغی در رامسر بنانهاده شده بود به دلیل کش‌وقوس‌ها با میراث فرهنگی که اعلام کرده بود سازه برای ثبت جهانی باغ باید تخریب شود با نشست وزیر فرهنگ و ارشاد و گردشگری این مشکل نیز حل شد.
وی به برنامه‌های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران اشاره و از توزیع عادلانه برنامه‌ها در سراسر استان خبر داد و افزود: بنا داریم با عدالت رفتاری برنامه‌های هنری را به‌صورت عادلانه در سطح استان برگزار کنیم.

جوادی به اتفاقات خوشایند در عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹ میلیارد تومان آگهی در رسانه‌ها به چاپ رسید، اما ناعادلانه؛ با تشکیل «کمیته توزیع آگهی‌ها» مقرر شد دستگاه‌های اداری آگهی را به اداره کل ارشاد ارسال کنند و اینجا بر اساس جدول‌بندی و به‌صورت عادلانه بین رسانه‌ها توزیع شود. ضمن اینکه برای اولین بار دو نماینده از اهالی رسانه در این کمیته عضو هستند.

وی به تخصصی کردن هنر در شهرستان‌های استان تحت عنوان «۱۰ شهر و ۱۰ اتفاق بزرگ» اشاره کرد و گفت: در همین دولت؛ شهر‌های مازندران را بر اساس سلیقه و استعداد‌هایی که در آن وجود دارد تخصصی کردیم به‌طور مثال: تنکابن به دلیل گستردگی اجرای تئاتر و همچنین تدریس این هنر، تئاتر آسان اختصاصی به این شهر واگذار شد تا در این حوزه تخصصی ورود پیدا کند.

جوادی افزود: به همان ترتیب نویسندگی به شهرستان رامسر، شعر سوادکوه، رسانه چالوس و فیلم به ساری و آمل اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه تلاش داریم تا فرهنگ و هنر را از یک محدوده خارج و به مدرسه، خانواده و محله‌ها تسری دهیم، گفت: «فرهنگ یاران محله» ازجمله طرح‌های بزرگی است که در آینده رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران به جشنواره «بومی محلی مازنی» اشاره کرد و افزود: در این جشنواره دانش آموزان در مدرسه به زبان محلی در رشته‌های مختلف هنری ورود پیدا می‌کنند.

جوادی از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی مازندران (کاتی) در استان خبر داد، افزود: این جشنواره به‌منظور کشف، هدایت، پرورش و استعداد‌های ناب فرهنگی و هنری و همچنین افزایش تولید و محتوا در استان است.

وی افزود: استان مازندران باوجود نام‌آوران ورزشی نیازمند روزنامه‌ای تخصصی در حوزه ورزش است؛ در نظر داریم تا روزنامه‌ای را با همین عنوان و محتوا در استان به چاپ برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندرانی و همکاری خواننده انقلابی و متعهد آلبومی تحت عنوان «فریاد انقلاب» با تنوع قطعه در دهه فجر رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها