دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
سفر استاندار مازندران به دیار سرلشکر کشوری/۷
فرماندار سیمرغ: خدمات دولت رئیسی در سیمرغ با یک دهه گذشته برابری می‌کند
نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ می‌گوید: آمار و ارقام نشان می‌دهد که خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان با یک دهه گذشته برابری می‌کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: هشتمین سفر شهرستانی سید محمود حسینی‌پور امروز نهم بهمن‌ماه در سیمرغ رقم خورد. این سفر که با حضور معاونان و مشاوران استاندار و مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی همراه بود، ۳۰ مصوبه و ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص بودجه حاصل آن شد.

فرماندار سیمرغ یک‌شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان با تقدیر از مدیریت جهادی استاندار مازندران و هیات همراه ایشان در سفر به سیمرغ بیان کرد که در بخش سلامت، از خدمات بهداشت و درمان محروم بودیم و گاهی بیمار برای تزریق آمپول باید به سختی می‌افتاد، حتی انبار دارو نداشتیم و شبکه بهداشت و درمان ما از سیستم سرمایش و گرمایش مناسب بهره‌مند نبود.

محمد حسین ذکریایی ادامه داد:، اما به لطف دولت سیزدهم در همین مدت مشکلات بهداشت و درمان شهرستان یکی پس از دیگری برطرف شد و ساختمان انبار ملزومات دارویی تنها طی دو ماه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی رسیده است.

او یادآور شد؛ گرچه مجوز بیمارستان یکصد تختخوابی برای سیمرغ اختصاص یافته بود، اما با توجه به اینکه می‌گویند به نسبت جمعیت توجیه اقتصادی ندارد و هزینه نگهداری آن بالاست، لذا داشتن یک درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حق مردم این شهرستان است که اقدامات اولیه آن صورت گرفت.

فرماندار سیمرغ در بخش مسکن نیز با بیان اینکه موتور پیشران تولید مسکن در این ۱۰ سال خاموش بوده است و اگر کسی بخواهد خانه‌ای اجاره کند تقریبا غیرممکن است، افزود: امروز، اما کلنگ ۶۰ واحد نهضت مسکن ملی در سیمرغ زده شد و بارقه امیدی برای ادامه ساخت و ساز‌ها و خانه‌دار شدن خانواده‌های مستأجر است.

ذکریایی اشاره‌ای هم به سایت اداری این شهرستان داشت که سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی شد و به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است. این پروژه امروز با تاکید استاندار مازندران با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تحویل بهره‌بردار قرار می‌گیرد.

او دیگر دغدغه مهم مردم سیمرغ را در بخش راه و شهرسازی و جاده سیمرغ به بهنمیر اعلام کرد که سال گذشته ۵ کشته داشت و امسال البته با انجام فاز یک، تا کنون تصادف جرحی گزارش نشده است.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه اصلاح جاده سیمرغ به قائمشهر، تعریض جاده ۴.۵ کیلومتری سیمرغ به بابل، و احداث پل جدید نجارکلا از مطالبات مهم مردم این شهرستان است، افزود: دو پیچ خطرناک در مسیر بابل داریم که سه روز پیش چهار ماشین در این مسیر دچار سانحه شدند.
 
فرماندار سیمرغ: خدمات دولت رئیسی در سیمرغ با یک دهه گذشته برابری می‌کند
رییس شورای اداری سیمرغ اظهار داشت که در گذشته نگاه به سیمرغ، نگاه به حوزه انتهای آبریز بود، اما در دولت سیزدهم این رویکرد کنار رفت و نگاه گردشگری و کشاورزی در آن دیده شد.

ذکریایی می‌گوید: سرمایه‌گذاران بزرگی در شهرستان داریم که از جمله آن سرمایه‌گذاری برای احداث پیست اسب‌دوانی و پرورش اسب، و احداث مجتمع ماهیان خاویاری در سیمرغ است.

او ادامه داد: در این شهرستان براساس سامانه جهاد کشاورزی، با احتساب کشت دوم ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین داریم؛ وجود ۸ هزار هکتار زمین ثبتی، ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ مرکبات، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری، ۵۵۰ هکتار مزرعه ذرت، ۱۱۰ هکتار باغ کیوی و ۴۰۵ هکتار نیز باغ توت‌فرنگی در سیمرغ، از قابلیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان است.

فرماندار سیمرغ اعلام کرد که زهکشی اراضی کشاورزی دینه‌سر در بخش مرکزی از طرح‌های سفر ریاست‌جمهوری با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی رسیده است.

ذکریایی اظهار داشت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که مجموعه خدمات دولت سیزدهم در سیمرغ از نظر وسعت و اعتبار با یک دهه گذشته برابری می‌کند و این حاصل جاری بودن نگاه تحولی در دستگاه‌های اجرایی است.

او در پایان با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری شهرستان سیمرغ که سرزمین ۱۵۰ شهید و سرداران و فرماندهان بزرگی، چون احمد کشوری است، تاکید کرد که حق مردم این دیار خدمت است و از اینرو به نگاه استانی در تخصیص اعتبارات برای پاسخ به مطالبات مردمی نیاز داریم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار