دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
فرمانده سپاه نکا
۱۲۰ عنوان برنامه دهه فجر در شهرستان نکا اجرا می‌شود/ روایت گری انقلاب توسط پدربزرگ‌ها
فرمانده سپاه نکا گفت: ۱۲۰ عنوان برنامه به منظور گرامیداشت دهه فجر دراین شهرستان برگزار می‌شود.
به گزارش آوای خزر، سرهنگ علی نجفی در نشست خبری که به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر برگزار شد گفت: با وجود ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اما دشمنی دشمنان همچنان ادامه دارد چرا که خورشید اسلام در این روز درخشیدن گرفت از اینرو دشمنان با اساس نظام اسلامی دشمنی دارند.

وی افزود: دشمنان در برهه‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون از جمله گرانی بنزین، تخلفات در انتخابات و یا گرانی درصدد براندازی نظام اسلامی هستند و این دشمنی هرگز خاموش شدنی نیست.

فرمانده سپاه شهرستان نکا به موضع‌گیری دشمنان و اتحادیه اروپا بر علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده صلابت و قدرت سپاه است که اینچنین دشمن را به خشم آورد.

وی تاکید کرد: امروز شجره طیبه سپاه انقلاب اسلامی از ثمره خوبی همچون ولایتمداری بهره‌مند است که دشمن برای او اینگونه برنامه‌ریزی می‌کند.

نجفی با اعلام اینکه ۱۲۰ عنوان برنامه در دهه فجر در شهرستان نکا برگزار می‌شود، افزود: جشن پیروزی انقلاب و صبح‌گاه دانش‌آموزی، برگزاری والیبال حوزه‌ای، عطر افشانی گلزار شهدا و کارگاه سواد رسانه‌ای و جهاد تبیین از جمله برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود.

وی برپایی میز خدمت در مصلی، کارگاه سبک زندگی اسلامی و مشاوره جوان، برگزاری مسابقه فوتسال، گردهمایی فرماندهان و دهیاران را از دیگر برنامه‌های این ایام فرخنده اعلام کرد.

فرمانده سپاه نکا اعزام کاروان هنری به مدارس، کارگاه اصلاح سبک زندگی، مسابقات بومی و محلی، روایت گری انقلاب، جشنواره قرآنی، اعزام راوی به مدارس، یادواره شهدای صنعت نکا با سخنرانی سردار کمیل از دیگر عناوین برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

وی افزود: همچنین در این ایام یادواره شهدای روستای گلبستان با سخنرانی حجت‌الاسلام ادیانی مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی کشور از برنامه‌های محوری این دهه عنوان کرد که ۱۸ بهمن ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

نجفی از افتتاح ۴ واحد مسکن محرومین در روستا‌های سیاووش‌کلا، نوذر آباد و کمیشان شهرستان نکا در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین ۳ پایگاه مقاومت بسیج در این شهرستان افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه نکا به ساماندهی گلزار شهدا اشاره و افتتاح یادمان شهدا در روستای لایه رودبار نکا را از برنامه‌های عمرانی عنوان کرد.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام اشاره کرد و گفت: رژه خودرویی و موتوری با عنوان «نسل امام روح‌الله»، روایت گری انقلاب توسط پدربزرگ‌ها، حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه از برنامه‌های دیگر سپاه و بسیج در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

نجفی گفت: در آخرین روز از دهه مبارک فجر جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و امید به آینده به همراه نورافشانی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی در پایان از مردم انقلابی مازندران خواست تا با حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب دندان‌شکنی را به دشمنان بدهند.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها