دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
تکمیلی/ رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:
اسراییل در چهار دیواری خودش حبس شده است/
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه "مقاومت جواب داده و جواب خواهد داد"، افزود: رژیم صهیونیستی در چهار دیواری که خودش برای خودش ایجاد کرده، محبوس شده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در مازندران، امروز در ورود انقلاب اسلامی به چهل و پنجمین سال از اقتدار و عزتمندی، در ۶۱ میعادگاه استان از بخش‌ها و روستا‌ها تا شهرها، برگزار شد.

در ساری مرکز استان، این رویداد حماسی از میدان شهدا آغاز و پس از عبور از میدان ساعت، ابن شهر آشوب، میدان شهیدان قاسمی، به میدان امام خمینی رحمة الله ختم شد.

اجرای دسته‌جمعی سرود جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه‌های جشن انقلاب در ساری و همزمان در سراسر استان و کشور، بود.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا است.

ایشان در سخنانی از امت شهیدپرور و انقلابی ساری و مجموعه مردم استان مازندران ک مشابه آنچه در ساری اتفاق افتاد، در دیگر شهر‌ها نیز اتفاق افتاده است، از امت حزب الله، از مسوولان، مقامات نظامی و انتظامی و لشکری و امام جمعه ساری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران و همه کسانی که در این رویداد دست‌اندرکار بودند قدردانی کرد.

سعیدی شاهرودی با اشاره به شکل‌گیری شرایط انقلاب اسلامی که دارای چندین پدیده است؛ یکی از آن‌ها را دوقطبی بودن و دومی را غیبت دین، و سوم را نیز خیز رژیم صهبونیستی بر نیل تا فرات بود و چهارم نیز غارت سرمایه‌های مسلمانان در غرب آسیا و دیگری تقابل با اسلام در این منطقه و همچنین حاکمیت ضد دینی و غیر دینی به سرسپردگی آمریکا در ایران بود.

ایشان بیان کرد: امروز با جنگ ترکیبی یعنی جنگ تمام عیار دشمن روبرو هستیم و هدف دشمن از این جنگ که در اغتشاشات اخیر نیز به کار برده بود این است که آن‌ها به طور جد به دنبال براندازی و تجزیه کشور و متوقف کردن اقتدار هسته‌ای ایران بود. به طوری که خودشان می‌گویند؛ ایران یکماه با بمب اتم فاصله دارد.
 
اقتدار ایران معجزه آفریده است

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: اقتدار منطقه‌ای ایران معجزه آفریده که سردار حاج قاسم تحت تدبیر رهبری معظم انقلاب اقداماتی را با کمک یارانش در غرب منطقه به وجود آورد که هیچ قدمی توان ترسیم آن را ندارد.

این مسوول با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سی و پنج سال قبل از انقلاب حرکت‌های خود را با موفقیت انجام می‌داد، اما اسراییل طی چهل و چهار سال اخیر با قدرت و عظمت ایران مواجه شده است و نتوانست غلطی انجام بدهد، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در چهار دیواری که خودش برای خودش ایجاد کرده است محبوس شده است؛ یمن، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، و قدرت بازدارندگی فلسطین و حزب الله نشأت گرفته از انقلاب ایران است.

سعیدی شاهرودی با اشاره به دیگر اهداف دشمن از اغتشاشات اخیر یعنی ایجاد ناامنی و اخلال در امنیت ایران، گفت: "این شاهک عربستان که می‌گوید من نا امنی را به داخل ایران منتقل می‌کنم؛ کور خوانده‌اند و مردم ما استادند و نگذاشتند دست‌های ناپاک این امنیت را خدشه‌دار کنند".

ایشان بیان کرد: مردم ما به نظام، انقلاب و رهبری خود عشق می‌ورزند و دلیلش این است که اقتدارطلب هستند و روحیه آن‌ها با اقتدار سازگاری دارد.
 
حمایت از سوریه و لبنان برای افزایش مرز امنیتی است

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با پاسخ به این سوال برخی از مردمان داخل کشور که گویا از مسائل منطقه خبر ندارند و می‌گویند برای چه از سوریه و لبنان حمایت می‌کنید، می‌گوید: این راهبرد بسیار مهمی است، مرز امنیتی ما عقب رفته است، عقل می‌گوید مرز امنیتی خود را عقب ببر تا در کشور خود احساس امنیت بیشتری بکنید. این بسیار مفید و لازم بوده است.

ایشان با اشاره به سیاست دولت قبلی که در تعامل با کشور‌های غربی بوده است، اظهار داشت: اقبال به غرب و اقبال به شرق؛ یکی از عواملی را که دشمن حساسیت دارد این است که چرا شما به سمت شرق رفتید، این دولت سیزدهم دولت انقلابی که به دنبال تحقق آرمان‌های رهبری و انقلاب است، تعامل و تعادل روابط با شرق را مد نظر قرار داد.

سعیدی شاهرودی بیان کرد: قرارداد‌هایی که با اوراسیا و چین و روسیه بسته شده است، و حضور ما در پیمان شانگ‌های این‌ها از عوامل اقتدار نظام و موفقیت دولت سیزدهم است و دشمن از این ناراحت است که چرا ما به سمت شرق رفتیم، بنا نیست تسلیم شرق بشویم.

ایشان اضافه کرد: ما استقلال داریم و با شرق در یک چارچوب مستقل تعامل داریم. با غرب هم تعامل خواهیم داشت با یک چارچوب مستقل.  

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اکنون با شرایط موجود که دشمن با تمام قوا به پیش آمده و از سوی دیگر ایران با عظمت و قدرتمند است، می‌گوید: یک انقلاب با عظمت توانسته است قله‌های بزرگی را فتح کند، مردم ما در برابر این اغتشاش کور که دشمن برای براندازی طراحی کرده بود ایستادند و امروز دشمن به دنبال واسطه است تا برای مسئله هسته‌ای ایران نقشه جدیدی بکشد.   
 
تقابل حق و باطل تمام نشدنی است

این مسوول اظهار داشت: تداوم و تقابل جبهه حق و باطل همچنان ادامه دارد چه اینکه از نظر قرآن "و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس و الجن/ این‌گونه در برابر هر پیامبرى، دشمنى از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم" که مردم به رهبری امام زمان خود در برابر باطل بایستند.

سعیدی شاهرودی با اشاره به این کلام خدا که "فاستقم کما أُمرت و من تاب معک و لا تطغوا إِنه بما تعملون بصیر"، افزود: خداوند به پیامبرش فرمود: "پس همانگونه که فرمان گرفته‌ای استقامت کن و همچنین کسانی که با تو به سوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند) و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! " و ما نیز امروز استقامت را در چارچوب خودش داریم. براساس اصول و مبانی و حق نداریم از چارچوب عدول کنیم.

ایشان با بیان اینکه اکنون سه راه بیشتر در برابر خود نداریم، اظهار داشت: راه اول جنگ با آمریکا است که نه آمریکا توان جنگ با ما را دارد و نه مصلحت ماست که در این وادی جنگ وارد شویم. راه دوم "تسلیم" است که "معاذ ا... " که مردم ما تسلیم شوند و کوتاه بیایند؛ "هیهات من الذله".

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: راه سوم نیز ایستادگی و مقاومت است، رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، راهبردی که فراروی ایران قرار دادند را "مقاومت فعال" عنوان کردند؛ و ما قله‌های زیادی را طی کردیم.
 
مقاومت جواب داده و جواب خواهد داد

سعیدی شاهرودی بیان کرد: "امروز آمریکا در پایان قدرتش به سر می‌برد، آمریکا در  دوران افول زندگی می‌کند، امروز آمریکا در شرایط مناسبی قرار ندارد. صبح نزدیک است. مقاومت جواب داده و جواب خواهد داد".  

ایشان با تاکید بر تقویت و پشتیبانی از دولت مردمی رییسی، اظهار داشت که جنس این دولت با دولت‌های پیشین متفاوت است. آقای رییسی می‌خواهد آرمان‌های اصیل انقلاب را پیاده کند، حمایت از دولت می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا از مردم خواست که در جنگ روانی دشمن، به شایعات توجه نکنند چرا که برخی‌ها حرام شنوی را بر حرام‌خواری مقدم می‌دارند.
 
سیستم اداری پاسخگوی مردم باشد

این مسوول بیان کرد: این مردم استحقاق دارند که سیستم اداری پاسخگو باشد. ادارات ما باید خود را خادم مردم بدانند، وظیفه خود را انجام بدهند. مسوولان بالاتر باید نظارت کنند. مردم اگر ناراضی باشند ممکن است عقب‌نشینی کنند، دولتمردان باید با تلاش خود زمینه اشتغال و معیشت مردم را فراهم کنند.

سعیدی شاهرودی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت که این موضوع واجب عینی است؛ هر فردی در خانه و در بین دوستان و آشنایان با تلفن، صحبت، یا با نامه برای شناسایی تهدیدات و برای ایجاد امید در بین ملت، باید با اعضای خانواده و بستگان صحبت کنند و یکدیگر را نسبت به مسائل روز توجیه کنند.

به گزارش خبرنگار ما، حضور مردم ساری همانند سایر شهر‌های مازندران در چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه و اقتدار برگزار شد.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار