دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در اجتماع راهپیمایان ۲۲ بهمن قائمشهر:
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در اجتماع راهپیمایان ۲۲ بهمن قائمشهر گفت که مهمترین مؤلفه هویتی جمهوری اسلامی ایران، مردم‌پایه بودن آن است.
به گزارش آوای خزر، مردم شهرستان قائمشهر امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همگام و همصدا با دیگر هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان خود  در چهل و یکمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند.

مسیر راهپیمایی از میدان آیت‌الله طالقانی (ره) به سمت میدان امام خمینی(ره) و سخنران این مراسم، روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بود.

او در اجتماع با شکوه مردم قائمشهر اظهار داشت که شکل‌گیری، استمرار و ساخت نظام سیاسی انقلاب اسلامی بر پایه مردم و اصالت مردم بوده و هست.

سلگی با بیان اینکه استقلال سیاسی با تحمل تبعید‌ها و شکنجه‌ها و شهادت‌ها حاصل شده است، گفت: انقلاب اسلامی یک حادثه یکباره نبود بلکه یک روند و پروسه چند صد ساله است که به صورت بطئی (کُند) و از ایستگاه‌های مختلفی مانند مشروطه، تحریم تنباکو، ۱۵ خرداد و ... عبور کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به وابستگی شاه به غرب به عنوان ژاندارم منطقه، بیان کرد: شاه در نقش مزدور غرب برای ابتذال فرهنگی منطقه تلاش می‌کرد فرهنگ مبتذلی که نه نسبتی با ملیت ما داشت و نه مذهب ما.

او ادامه داد: جشن ۲۵۰۰ ساله شاه در شیراز گران‌ترین جشن تاریخ بود و جیمز بیل یک نویسنده آمریکایی در کتابش نوشته بود که همزمان با این جشن، کودکان در روستا‌های شیراز از شدت گرسنگی علف می‌خوردند.

سلگی اظهار داشت: نسل جوان ما بداند که رژیم پهلوی با تصویب کاپیتولاسیون عزت ملی و شرافت ایرانیان را به حراج گذاشت.

این عضو شورای تامین استان مازندران با اشاره به تغییر تاکتیک دشمن از جنگ سخت و فتح سرزمینی به جنگ نرم و تلاش برای فتح قلوب جوانان، گفت: دشمنان با شعار دروغین زن، زندگی و آزادی به دنبال بازتولید یک انقلاب جعلی و ایجاد تردید ریشه‌های تاریخی - ملی و مذهبی در اذهان جوانان و نوجوانان است.

معاون سیاسی استاندار مازندران ادامه داد: تمام طراحی دشمن برای ایجاد نارضایتی و فلاکت اقتصادی است همانطور که به لطف خداوند در حوزه سیاسی به استقلال رسیدیم، در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز به استقلال خواهیم رسید.

سلگی اظهار داشت: جهانیان بدانند نماد زن قهرمان، زینب (س) است که پس از شهادت ۱۸ نفر از اعضای خانواده در دارالعماره یزید ایستاد و گفت من جز زیبایی نمی‌بینم.

او ادامه داد: دشمنان بدانند این انقلاب مسیرش را ادامه خواهد داد و شب‌پرستان و خفا صفتان نورگریز نمی‌توانند جلوی تشعشع و تلالو این انقلاب را بگیرند.

معاون سیاسی استاندار مازندران خطاب به جوانان دهه هشتادی گفت "زندگی" توسط شهدای غواص و دست‌بسته کربلای ۴ به ملت اهدا شد در حالی که خود زنده زنده دفن شدند.

او یادآور شد که خائنان به ملت ایران با دریافت دلار‌های آمریکایی - سعودی و در تقسیم کار با دشمنان به دنبال اجرای پروژه "تحریم" هستند؛ تحریم نشاط و شادی ملت، تحریم شب یلدا، تحریم فوتبال، تحریم جشنواره و سینما که همگی مشروعیت‌بخش تحریم اقتصادی دشمنان انقلاب است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار