دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
مدیرکل بهزیستی مازندران:
راه یابی ۴ اثر نمایشی معلولان مازندران به جشنواره منطقه‌ای کاسپین
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «کاسپین» از ۳۰ بهمن الی ۴ اسفند ماه در مازندران - بابلسر برگزار می‌شود.
زهرا شریفی-آوای خزر: فریبا بریمانی امروز یک‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (کاسپین) برگزار شد به میزبانی استان مازندران از رویداد هنری کاسپین اشاره کرد و گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت با مشارکت سازمان بهزیستی استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۰۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۳ اثر برای نمایش به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از این تعداد ۶ اثر صحنه‌ای، ۵ اثرکودک و نوجوان و ۲ اثر محیطی است که از مجموع آثار راه یافته به جشنواره ۴ اثر مربوط به استان مازندران است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی را از دیگر عناوین این جشنواره اعلام کرد و افزود: معلولین و برابر سازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری و سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت را از اهداف این جشنواره است. بریمانی، درون‌سازی الگو‌های رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان و تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک مشارکت

وی در جامعه را از دیگر اهداف عنوان کرد. حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در این نشست به تاثیر هنر و ابزار‌های هنری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنر‌ها محسوب می‌شود».

وی با اشاره به جشنواره فجر و تأثیرگذاری این جشنواره در جامعه، جشنواره تئاتر معلولان را نیز بسیار مهم دانست و افزود: افراد دارای معلولیت نسبت به برخی از افراد سالم توانمندتر و ذهن خلاقی برخوردار هستند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: درب مجتمع‌های فرهنگی ارشاد به روی هنرمندان همیشه باز است.

وی به حجم زیاد مسافران به استان مازندران اشاره کرد و افزود: بیش از بیست میلیون مسافر وارد این استان می‌شوند و بنا به اعلام استانداری مازندران فقط در سه ماهه تابستان ۲۳ هزار میلیارد تومان از دستگاه کارت خوان کارت کشیده شد باید ببینیم از این میزان سهم فرهنگ و هنر چقدر است. جوادی در ادامه داد: بنا داریم با فعال کردن مجتمع‌های هنری سهم خود را مبادلات اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر افزایش دهیم.

علی خامه ور دبیر این جشنواره گفت: وظیفه و رسالت بهزیستی ایجاد بستر مناسب برای به منصه ظهور رساندن عملکرد و توانمندی معلولان است.

وی با بیان اینکه زبان نمایش یکی بستر‌های ارائه توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی است و افزود: طیف متنوعی از افراد معلول در قالب گروه‌های هنری در این جشنواره شرکت کردند.

دبیر ششمین جشنواره منطقه‌ای کاسپین با بیان اینکه این افراد شامل معلولان جسمی حرکتی، حسی و حتی سالمندان هستند از رسانه‌ها خواست تا در بازتاب این جشنواره و ارتقای توانمندی این معلولان گام بلند بردارند.

در پایان این نشست از پوستر ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین «کاسپین» رونمایی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها