دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
عضو هیات مدیره صدرا:
افزایش نفوذ ایران در دریای کاسپین با ساخت  و تعمیر انواع کشتی/آغاز ساخت ۲ فروند شناور ۳۵۰۰ تنی در صدرا
عضو هیات مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با ساخت انواع شناور‌ها و افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی می‌تواند نفوذ خود در دریای کاسپین را نیز افزایش دهد.
آوای خزرسعید منصوری: سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که برای سفر دو روزه به مازندران آمده است، صبح امروز جمعه ۱۹ اسفندماه پس از بازدید از بندر امیرآباد در بهشهر، از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) - مجتمع کاسپین در این شهرستان نیز دیدن کرد.

در این بازدید که با آغاز ساخت دو فروند شناور همراه شد؛ علی زارعی عضو هیات مدیره این شرکت بیان کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند با تکمیل کریدور شمال – جنوب به مسیر تثبیت شده برای انتقال انواع کالا و انرژی به حوزه دریای خزر و چین و اروپا دست یابد.

او با بیان اینکه از یک سو باید مسیر‌های شمال تا جنوب کشور را با ظرفیت مناسب برای این منظور داشته باشیم، افزود: خوشبختانه با اتصال مسیر ریلی رشت به منطقه آزاد کاسپین و تکمیل اسکله رو رو تا بهار سال آینده بخشی از هدف مذکور را می‌تواند تامین کند.

عضو هیات مدیره صدرا یکی دیگر از  مسیر‌های کریدور شمال جنوب را استفاده از مسیر دریایی متکی به دیگر بنادر عنوان و اظهار کرد: بندر امیرآباد در کنار مجتمع کاسپین که از امکانات اسکله رو – رو انتقال بار از کشتی به اسکله و بالعکس برخوردار است با تجهیز آن به زیرساخت‌های صادرات و واردات، می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش اشتغال و کسب درآمد ارزی، و افزایش نفوذ ایران در دریای کاسپین را ایجاد کند.

زارعی گفت: میانگین سنی ۲۵ و بیشتر ناوگان کشتیرانی ایران در دریای کاسپین و تعداد کشتی‌ها در برابر کشتی‌های آذربایجان یا ۱۵۰ فروند کشتی روسیه رقم ناچیزی است لذا ضروری است که جمهوری اسلامی با ساخت کشتی‌های جدید از ظرفیت دریای کاسپین برای صادرات و واردات کالا استفاده کند.

او بیان کرد: از سوی دیگر ایران با ساخت انواع شناور و نفتکش برای ترکمنستان و قزاقستان میتواند بازاری به اندازه ۶۰۰ میلیون دلار را از آن خود کند.

زارعی ادامه داد: غفلت از این مسئله سبب شده که کشور‌هایی مثل امارات، کره جنوبی و ترکیه قرارداد‌هایی را با ترکمنستان و قزاقستان برقرار کنند.

عضو هیات مدیره صدرا تصریح کرد: در صورتی که ایران مسیر کریدور شمال – جنوب را کامل نکرده و  بنادر کاسپین را تکمیل نکند و کشور‌هایی به جز ایران نیاز‌های کشور‌های سواحل کاسپین را به ساخت و تعمیر کشتی فراهم کنند خطر حذف ایران از کریدور‌های انتقال کالا و انرژی و تثبیت کریدور چین به قزاقستان و سپس انتقال کالا به بندر باکو گرجستان و سپس ترکیه و اروپا وجود دارد.
 
افزایش نفوذ ایران در دریای کاسپین با ساخت  و تعمیر انواع کشتی/آغاز ساخت ۲ فروند شناور ۳۵۰۰ تنی در صدرا
این مسوول ادامه داد: در این صورت است که ایران از ده‌ها میلیارد دلار درآمد محروم خواهد شد، بنابراین به خطر انداختن ثبات و امنیت کشوری که هیچ بندر و مسیر ریلی و کریدور بین المللی وجود ندارد کار پر هزینه نخواهد بود لذا همه نهاد‌ها و سازمان‌ها باید دست به دست هم بدهند تا مسیر‌های کریدور دریایی بدون حضور ایران شکل نگیرد.

زارعی بیان کرد: در سال‌های اخیر با مساعدت قرارگاه خاتم، وزرات راه و شهرسازی، وزارت تعاون، و سازمان بنادر و کشتیرانی سفارشاتی برای انواع کشتی به صدر داده شد تا بخشی از نیاز در دریای کاسپین حل شود.

او ادامه داد: با کمک به این شرکت، ایران خواهد توانست نیاز به ساخت و تعمیر کشتی در قزاقستان و ترکمنستان را با هزینه کمتر و رقابتی، برطرف و حضور سایر کشور‌ها در دریا را مدیریت کند و دغدغه‌های امنیتی کشور در خصوص امکان نفوذ بیگانگان از طرق مختلف را به حداقل برساند.

زارعی گفت: شرکت صنعتی دریایی ایران، خاضعانه دست یاری را به سمت همه ارگان‌ها دراز می‌کند تا با تشریک مساعی برای جهش استثنایی در حوزه صنعت و اشتغال نهایت استفاده را به دست آورد.

عضو هیات مدیره صدرا با اشاره به آغاز فعالیت اجرایی دو فروند کشتی ۳۵۰۰ تنی در صدرا، اعلام کرد: این مهم زمینه اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفری را برای مردم منطقه در پی خواهد داشت.

او در پایان از مساعدت و یاری همکاران خود در صدرا و کشتیرانی خزر و مجتمع کاسپین قدردانی و اظهار کرد: در بهار آینده با به آب اندازی نخستین فروند از کشتی در دریا و به پایان رساندن ساخت سایر کشتی‌ها در زمانبندی تعهد شده، مسیر تازه‌ای را در ناوگان حمل و نقل دریایی کاسپین آغاز کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار