دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
شهرداری ساری حداکثر به یک هزار و پانصد و در نهایت به دو هزار پرسنل نیاز دارد در حالیکه دارای یک خانواده پنج هزار و سیصد نفره است با حقوقی که گاه در گیر و دار بدهی‌های شهرداری معوق می‌شود! در این میان، اما یک آشنا! کلیپ مخربی از حقوق به ظاهر بالای رییس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری منتشر می‌کند تا او را در برابر پرسنل شهرداری قرار بدهد؟!
آوای خزرآزاده بابانژاد: عصر روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه، نشست خبری سید حسن احمدی سقندیکلایی رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد. این نشست تا اذان مغرب به طول انجامید و "سید" مشتاق بود تا از گفتن هر حقیقت قابل عرض که خبرنگاران می‌خواهند، دریغ نکند.

او که در مردادماه امسال نیز نشست خبری با اهالی رسانه مرکز استان داشت؛ دورهمی امروز را به نوعی "الوعده وفا" اعلام کرد چرا که آن زمان هم گفته بود که در اسفندماه نیز نشستی را با خبرنگاران برگزار خواهد کرد.

احمدی همیشه تاکید دارد که درب اتاقش به روی شهروندان باز است و از هیچ سوالی هم طفره نمی‌رود، تلفنش همیشه در دسترس است و مسئله‌ای برای پنهان کردن ندارد، چون از همان ابتدا در سلامت، وارد انتخابات شد و در سلامت هم به پارلمان شهری راه یافت.

این عضو شورا که اعتراف کرده است در زمان جواد طالبی شهردار سابق ساری یکی از حامیان او و البته از منتقدان او هم بوده است، بار‌ها در نشست خبری تاکید کرد: "طالبی حیف شد"؛ و دلیل آن را نیز بودن افرادی کوچک و کوته‌بین در کنار او عنوان کرد که در نهایت نیز خواستند تا شهردار را کوچک کنند.
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری در پاسخ به این سوال خبرنگار آوای خزر که به راستی شهرداری ساری به چه تعداد پرسنل نیاز دارد و چقدر نیروی مازاد دارد و آیا واقعا نیرو‌های مازاد ساماندهی شده اند یا خیر، اعلام کرد: شهرداری ساری باید حداکثر یک هزار و پانصد (۱۵۰۰) تا ۲ هزار نیرو داشته باشد، اما ۵ هزار و ۲۰۰ یا ۵ هزار و ۳۰۰ نیرو دارد.

او معتقد است که "اگر شهرداری با همین فرمان به پیش برود، به گل می‌نشیند و ما نمی‌توانیم شهر را با این حجم از پرسنل اداره کنیم. اما بحث تعدیل پیش می‌آید که باید آن را به همه‌پرسی گذاشت.

احمدی البته این را هم گفت که "بحث تعدیل مطرح شد، اما به آن صورتی که دوستان تعریف کردند اتفاق نیفتاد و من تعدیل را که به صورت قوه قهریه باشد قبول ندارم، چون چالش اجتماعی می‌آورد".

این عضو شورا ادامه داد: همه آن‌هایی که در شهرداری فعالیت دارند برای حقوق و شغل خود برنامه ریزی کردند؛ چه زن و شوهر‌هایی که هستند و چه کسانی که خودسرپرست هستند لذا تعدیل مشکلاتی را پیش می‌آورد.

او با بیان اینکه تعدیل اگر جذاب و اختیاری باشد را می‌پسندم، گفت: برای این پیشنهاد فکر کردم، افرادی را آوردم و صحبت‌های مربوطه را انجام دادم؛ اینکه پرسنل در نظرسنجی شرکت کنند و بگویند باید با نیرو‌های مازاد چه کرد، اگر رأی کافی را بیاورد برابر آن اقدام می‌شود.
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
احمدی در پاسخ به سوالی دیگر از خبرنگار ما مبنی بر اینکه شهرداران اخیر بعضا دچار فساد مالی و اداری شده بودند و چطور می‌شود غیر از امر نظارت، این گلوگاه‌های فساد را بست، توضیح داد: همه شهرداران این طور نبودند، یکی دو تا اینطور بودند و البته دادگاه هنوز رای نداد؛ برخی مسائل تخلف و برخی فساد اداری است.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: اینکه چطور می‌شود جلوی این‌ها را گرفت؛ یکی از اهرم‌های نظارتی شوراست که میتواند تذکر بدهد، اگر تخلف اداری منجر به رانت و فساد شود را نمی‌پسندم، اما اگر در جایی برای رفع و رجوع کار مردم اقدامی انجام و کمک به شهروندان شده است، تخلف معنایی ندارد.

این مسوول ادامه داد: در صورتی که تذکرات شورا به شهردار افاقه نکرد، گزارش به سازمان بازرسی می‌رود. البته در شورای همین دوره اتفاق افتاد و شفاهی یا کتبی به شهردار اعلام می‌کردیم.

احمدی سقندیکلایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ما درباره خرید منزل لاکچری و حقوق بالایش نسبت به دیگر همکارانش در شهرداری، توضیحات مبسوطی ارائه داد که بخش مهمی از زمان این نشست را در بر گرفت.

او ابتدا گریزی به حضور پدرش سید مرتضی احمدی در شهرداری ساری زد و اینکه پدر حاضر نشد از بند "پ" معروف استفاده و دست پسرش را بند کند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: به توصیه پدرش برای ادامه تحصیل عمل کرد و برای خودش مهندس شد و در نهایت نیز همانند خیلی‌های دیگر به استخدام مجموعه شهرداری درآمد.
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
احمدی با بیان اینکه از رانت استفاده نکرده و شغلی که دارد حاصل تلاش‌های خودش است، تصریح کرد: ۲۱ نفر از طریق آزمون وارد شهرداری شدند و تمام نیرو‌های آتش نشانی نیز بر اساس ضوابطی آمدند و بقیه همانند من با معرفی دیگران به شهرداری وارد شدند و در کل کشور به همین صورت است. (تنها ۲ درصد نیرو‌های شهرداری در کشور با آزمون آمدند)

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری گفت: از زمانی که به شهرداری و شورا آمدم، حتی یک نفر را هم با خود نیاوردم و این با روحیات من سازگار نیست.

او هر آنچه را که هست، مرهون اخلاقیات و روحیات پدرش سید مرتضی می‌داند که حاضر نشد قانون را زیر پا بگذارد و کاری را خلاف واقعیت انجام بدهد ولو اینکه فرد مقابل از او به شدت ناراحت و دلگیر شده باشد.

احمدی با اشاره به انتشار کلیپی درباره اینکه حقوق بالایی دریافت می‌کند، درباره فردی که دست به چنین اقدامی زده و اتفاقا از آشنایان اوست، گفت: " اگر هر کسی غیر از این فرد بود از او شکایت می‌کردم. فردی که تمام خانواده اش برای پیروزی من در انتخابات دویدند و زحمت کشیدند. من چه باید بگویم. نان و نمک مرا خورد و نمکدان شکست، ولی من نشکستم. او را بواسطه هیات شناختم. واسطه من و او امام حسین است"!

او ادامه داد: "از روزی که وارد شهرداری شدم، پدرم به من گفت که هیچوقت به اضافه کاری اعتراض نکن و من جز سال ۱۳۹۶ بنا به دلیلی، در زمان دیگری اعتراض نکردم".

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری به ارائه شفاف از فیش حقوقی و اضافه کاریهایش پرداخت و تمام رزومه کاری و حقوقی، مرخصی و "سایر یک" و "سایر دو" خود در ۲۴ ماه گذشته را در معرض دید رسانه‌ها قرار داد.
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
احمدی درباره عدد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق خود در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نیز توضیحاتی داد؛ از معوقات حضور در ستاد سیل تا پاداشی که همه مدیران دریافت کرده اند. (حقوق پایه او ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است)

این عضو شورای شهر ساری از فردی که این عدد را ملاک قرار داد تا بگوید که او بیشترین حقوق را دریافت می‌کند بار دیگر انتقاد کرد و گفت: "آقای عزیز! تو تا کی میخواهی بی اخلاقی کنی و این مسیر را پیش ببری، تو کف روی آبی. آقایی که در شهرداری هستی، آمار‌ها را تو دادی یا از پرونده من گرفتی و یا آدرس دادی"!

او ادامه داد: "تو که از پرونده من خبر داشتی! فقط خواستی این رقم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یک ماه را که خودت میدانی و در کار بودی را منتشر کنی تا آن‌هایی که رفت و روب می‌کنند و حقوق ۷ - ۸ می‌گیرند به من فحش بدهند".

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری در ادامه صحبتهایش که به صورت برخط و زنده از شبکه‌های اجتماعی در حال پخش بود، خطاب به فرد خاطی بیان کرد: "آقایی که کف روی آبی! من نمی‌گذارم بیشتر از این ادامه بدهی. من اجازه هنرنمایی و قد علم کردن را به تو نمی‌دهم. صبر من حدی دارد و بیشتر از این نمی‌توان صبر کرد".

این عضو پارلمان شهری ادامه داد: "شما‌ها طالبی (شهردار سابق) را به قعر جایی که نباید، انداختید و او را خار کردید در حالیکه او انسان بزرگی بود، ولی کوچک فکر کرد، چون کوچک‌ها کنارش بودند. بعد می‌آیی مرا تخریب کنی؟! من با یکی دیگر بستم و او هوای مرا دارد".

احمدی با بیان اینکه دنبال مال و اموال نبوده و نیستم، به فرد مدعی خطاب کرد: "تو هم بیا فیش حقوق خودت را نشان بده، حق مسوولیت خودت را نشان بده و... ".

او درباره صحبت این فرد معلوم الحال در شهرداری که گفته بود به برخی جا‌ها وصل هستم، گفت: "می گویی وصلم؟! آن را قطع می‌کنم. شما خیلی‌ها را داغان و بی خانمان کردید".
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
این عضو شورا معتقد است؛ "به واسطه اینکه شهرداری نیرو‌های زیادی دارد خیلی اتفاقات بیخود در شهرداری می‌افتد و قطعا باید جلوی این اتفاقات گرفته شود".

احمدی گفت: "به تمام مسوولان می‌گویم؛ صرف اینکه نیرو مازاد است و به هر دلیلی باید بیرون برود غلط است. من مخالفم. یک جایی از دست من کاری برنمی آید و بیشتر از آن نمی‌توانم جلو بروم و می‌بینم که یک عده دارند پرپر می‌شوند و من فقط تماشاچی ام، دارم موی سر سفید می‌کنم و جوابی ندارم".

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری، اشاره‌ای هم به اقدامات جواد طالبی شهردار سابق داشت؛ فردی که با قدرت پای نیروهایش ایستاد، اما از نگاه احمدی او باید یکسری از اخلاق‌ها را اصلاح می‌کرد تا افرادی سوءاستفاده‌گر همه تقصیر‌ها را به گردن یک گروه از مدیران شهری نیندازند.

او که صحبت‌های زیادی درباره فراز و نشیب‌های مالی شهرداری ساری دارد؛ یادآور شد که "مدیریت شهری پیش از سال ۱۳۹۸، برای حقوق پرسنل ۲۰۰ میلیارد تومان در بانک آینده گذاشت و تا ۱۳ ماه حقوق پرسنل تامین شد. اما سوال این است که درآمد ماهانه ما چه شد؟ آن منابع چه شد؟ نمی‌شود همه تقصیر‌ها را به گردن یک نفر انداخت.

این عضو شورای شهر بار دیگر گریزی به دوران مسوولیت طالبی زد و گفت: "زمان آقای طالبی هم اشتباهات زیادی شد؛ ۱۰۰ میلیارد تومان از فروردین تا اوایل آذرماه فقط پول پیمانکاران را دادیم و مشخص است که از حقوق عقب می‌افتیم؛ از بس که هر که آمد و مشاوره‌های بد به شهردار دادند".

احمدی سقندیکلایی تصریح کرد: "طالبی، ۴۵ میلیارد از ۱۰۰ میلیارد تومان را به اجرای احکام و بقیه را به پیمانکاران داد و می‌توانست این رقم را پرداخت نکند، اما اشتباه کرد، حقوق‌ها عقب افتاد و احمدی فولادی شهردار فعلی توانست حقوق را هر طوری که هست در بهمن ماه تسویه کند".

او ادامه داد: "اردیبهشت و خرداد امسال به آقای طالبی هشدار دادم که با این فرمان اگر پیش بروی حقوق پرسنل را نمی‌توانی پرداخت کنی و، چون به این هشدار‌ها توجه نکرد، با وجود اینکه خیلی او را دوست داشتم، اما برگه استیضاحش را با خیال راحت امضا زدم"!
 
شهرداری ساری نهایتاً ۲ هزار پرسنل نیاز دارد/
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی ساری در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیتش در بورس، خرید خودرو و منزل شخصی‌اش نیز توضیحات شفافی را ارائه داد و بار دیگر اعلام کرد که مسئله مبهمی در املاک و دارایی هایش ندارد.

احمدی تاکید کرد: هرگز به دنبال رانت و فساد نمی‌روم، اما به دنبال پیشرفت اقتصادی می‌روم، چون همانطور که مردم شهر به گردن من حق دارند؛ خانواده من هم حقی به گردنم دارند.

او با بیان اینکه با فعالیت دوستانمان در شبکه‌های اجتماعی مخالف نیستیم و هر شخصی در این زمینه مختار است، اما این را هم گفت که از این فرصت و فضا نباید برای تخریب افراد استفاده کرد، نقد باید مستدل و در مسیر درست باشد.

این عضو شورا از آمادگی خود برای مناظره گفت و اعلام کرد: فضای گفتمان و پرسش و پاسخ وجود دارد، چرا به جای اینکه از یکدیگر سوال کرده و ابهامات را رفع کنیم؛ به یکباره دست به تخریب می‌زنیم؟!

احمدی اظهار داشت: "شهر از برنامه توسعه‌ای عقب است و باید دست به دست هم بدهیم و به آبادانی مرکز استان کمک کنیم. این تخریب‌ها فقط ما را از کار و تلاش عقب می‌اندازد و زمان از دست می‌رود".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار