دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
زارعی نماینده ساری و میاندورود:
مذاکرات با کشور‌های همسایه عزتمندانه پیش می‌رود/ رشد تولید نیازمند حمایت دولت است
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات با کشور‌های همسایه که در دولت سیزدهم عزتمندانه پیش می‌رود، به نقش مازندران در رشد تولید و افزایش صادرات به سایر کشور‌ها اشاره و خواستار حمایت دولت از کشاورزان شد.
زهرا شریفی - آوای خزر: منصور علی زارعی امروز هجدهم فروردین ماه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری، "تنفس اقتصادی" را نیاز جامعه دانست و گفت: تبادلات اقتصادی موفق باید با کشور‌های منطقه داشته باشیم و این مسئله بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و متأسفانه در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه توجهی نشده و از آن غفلت شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات دولت یازدهم و دوازدهم با غرب نتیجه‌ای نداشت و متأسفانه گاهی به لبخند آن‌ها راضی بودیم و دستاورد دیگری نداشته است، افزود:، اما امروز شاهد مذاکرات عزت‌مندانه از سوی دولت با کشور‌های منطقه هستیم که دستاورد‌های خوبی نیز به همراه داشته است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در مسیر تمدن سازی اسلامی قرار گرفته و به جایگاه والایی رسیده است، گفت: تا جامعه اسلامی و تمدن اسلامی کار‌های مانده‌ای داریم و باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی مردم  با مسئولان تفاوتی ندارند و اگر مردم نباشند هیچ منصب و جایگاهی وجود نخواهد داشت.

زارعی ادامه داد: طی این چهار دهه گذشته با وجود توطئه و هجمه‌های مختلفی که از سوی دشمنان و آمریکا علیه کشور ما صورت گرفته است و جنگ هشت ساله و جنگ‌های ترکیبی و اقتصادی که به راه افتاده است مردم پای انقلاب و نظام اسلامی ایستادگی کردند و حضور گرم در همه صحنه‌ها داشتند.

زارعی گفت: در شرایط اقتصادی مشارکت مردم و ملت لازمه هم است و باید محقق شود.

زارعی با ورود به حوزه حجاب گفت: امروز دشمن از حجاب به عنوان یک ابزار برای براندازی نظام استفاده می‌کند؛ سیاست گران و تنظیم گران میدانی و کارگزاران حقوقی و مدنی حوزه حجاب باید دست به دست هم دهند تا این موضوع حل شود.

وی به شعار سال مقام‌معظم رهبری مبنی بر مهارت تورم و رشد تولید اشاره کرد و با طرح این سوال که استان مازندران در سال افزایش تولید و مهار تورم چه جایگاهی دارد، گفت: اقتصاد و معیشت موضوع اصلی مردم است و باید ببینیم ما چه نقشی در کنترل تورم و افزایش تولید داریم.

این عضو مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: مازندران هشت میلیون تن تولید دارد حدود ۵ میلیون تن آن مربوط به بخش کشاورزی بوده و بزرگترین مزیت استان بخش کشاورزی است از دو میلیون تن تولیدی برنج کشور نیز یک‌میلیون تن، برنج تولیدی مازندران است.

زارعی با بیان اینکه استان مازندران ۳.۵ میلیون تن مرکبات تولید دارد و رتبه اول برنج و مرکبات را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد مرغ و ماهی و طیور کشور را مازندرانی‌ها تامین می‌کنند و به عنوان محصولات راهبردی رتبه اول را دارا هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت گفت: بدترین شرایط از نظر کارشناسان اقتصادی "تورم و رکود" و بهترین شرایط اقتصادی "رشد و رونق اقتصادی" است و رونق اقتصادی و افزایش تولید بدون تردید سبب کاهش تورم خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم هزینه‌های تولید را کم کنیم مطمئنا قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند.
 
مذاکرات با کشور‌های همسایه عزتمندانه است/ رشد تولید نیازمند حمایت دولت است
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: شرایط اقتصادی مناسب رونق تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت و ما می‌توانیم با رفع موانع برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی افزود: در برنامه‌های اقتصادی استان اگر دولت حمایت کند میزان تولید یک میلیون تنی برنج را در برنامه پنج ساله هفتم به دو میلیون تن افزایش خواهیم داد.

زارعی گفت: به رهبر معظم انقلاب اسلامی قول می‌دهیم که اگر شرایط مهیا شود می‌توانیم میزان تولید برنج را افزایش دهیم و از واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج سالانه کشور جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم سیاست‌های صادرات و واردات مرکبات را تنظیم و تدوین کنیم تصریح میزان رشد تولید ما پیش از این خواهد شد و ما به دولت اطمینان می‌دهیم اگر شرایط تولید را پایدار کند میزان تولید مرغ استان به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:  با تجهیز و نوسازی ۱۰۰ هزار هکتار از مجموع ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری می‌توانیم به رشد تولید کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با رشد بهره وری می‌توانیم میزان عملکرد برنج را از یک میلیون تن به دو میلیون تن افزایش دهیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار