دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
استاندار مازندران در پاسخ به آوای خزر:
مبارزه با «اعتیاد» مطالبه مهم مردم/ نگاه مثبت مسوولان به
نماینده عالی دولت در مازندران با عنایت به اینکه مبارزه با اعتیاد مطالبه مهم مردمی است، حضور خیران "یاریگران زندگی" که برخاسته از مردم هستند را مایه خرسندی دانست و افزود: قاطبه مسوولان به خیران این حوزه، نگاه مثبتی دارند و با تمام توان برای استانی عاری از اعتیاد با آنها همکاری دارند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: پیش از ظهر امروز نخستین نشست مجمع خیرین "یاریگران زندگی مازندران" همراه با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در بخشی از این نشست که در امتداد سخنان سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران صورت گرفت؛ یکی از حضار نسبت به اعتماد نداشتن برخی از دستگاه‌های اجرایی به خیران انتقاد داشت.

همین موضوع سبب شد که از نماینده عالی دولت در استان سوال کنم که آقای استاندار! آیا شما چنین چیزی را تایید می‌کنید و به هر حال برای اعتمادسازی دستگاه‌های اجرایی جهت همکاری بیشتر با خیران باید چه کرد؟ پاسخ داد: البته در برخی از حوزه‌ها ممکن است به صورت مصداقی ناملایماتی باشد و این موضوع را رد نمی‌کنیم.

او ادامه داد: شاید گاهی از سوی مجموعه‌های دولتی کم‌لطفی صورت بگیرد، ولی قاطبه مسوولان استان نگاه مثبتی به خیران دارند و خودمان نیز همین نگاه را داریم.

استاندار مازندران گفت: باید از خیران حمایت کنیم و مسئله‌ای هم که عنوان شد؛ از فرد خیر خواستیم تا مصداق و مورد را به ما بگویند تا فضای اعتماد پررنگ‌تر شود.

حسینی‌پور با اشاره به وجود خیران مدرسه‌ساز، مسجد ساز، و خیران سلامت در استان که محبوب دل مردم هستند، افزود: امروز با همین نگاه یاریگرانه، دوستانی گرانقدر برای کمک به ترک اعتیاد در استان گرد هم آمدند که بسیار ارزشمند است به این دلیل که در موضوع مهمی ورود پیدا کردند که مسئله و دغدغه مهم مردم است.

نماینده عالی دولت در مازندران معتقد است؛ کار‌های مهم باید توسط مردم مدیریت شود تا به نتیجه برسد، دولت نیز به نوبه خود تلاش دارد.

افتتاح یکی از بزرگترین کمپ ترک اعتیاد دولتی در مازندران

او اظهار داشت: یکی از بزرگترین کمپ‌های ترک اعتیاد دولتی کشور با ظرفیت یک‌هزار نفر در مازندران - بابل تا یک‌ماه آینده شروع به فعالیت خواهد کرد که در واقع یک کمپ آموزشی - درمانی است.

استاندار مازندران تصریح کرد: افرادی که به این کمپ ارجاع می‌شوند، حداقل با یک حرفه به صورت تخصصی آشنا می‌شوند و درمان را نیز تا حصول اطمینان و تکمیل دوره بیماری، ادامه خواهیم داد.

حسینی‌پور اظهار امیدواری کرد تا با عنایت به اجرایی‌کردن برنامه‌ریزی‌های تحولی برای مبارزه با بیماری بزرگ اجتماعی (اعتیاد) در استان، تا پنج سال آینده، مازندران یک استان بدون معتاد باشد.

او تأکید کرد؛ باید در مازندران بساط اعتیاد را جمع کنیم و این ماموریت مجمع یاریگران زندگی است و برای تحقق آن، «من‌ها» باید «ما» شود و نباید جزیره‌ای عمل کنیم.

او در پایان با قدردانی از زحمات خیران ارزشمند و آرزوی عمر با عزت و توفیق برای آنها، گفت: حمایت حداکثری از شما عزیزان را خواهیم داشت و مجمع خیران یاریگران زندگی (ویژه بیماری اعتیاد) باید در تمامی شهرستان‌ها فعال شود.
 
به گزارش آوای خزر، به گفته علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، در یک‌سال گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از طریق متلاشی‌کردن ۵۶ باند تهیه و توزیع و همچنین جمع‌آوری ۱۱ هزار معتاد متجاهر و خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، در استان کشف و معدوم شد.


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها