دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
گزارش آوای خزر از سفر خبرنگاران ساری به مجلس:
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و قصه‌ی «رنجِ برنج» در بهارستان
علی بابایی کارنامی با دعوت از خبرنگاران به مجلس، وعده‌اش را عملیاتی کرد. داستان رنج کشاورزان برنجکار در مجلس قابل تامل بود و نمایندگان مازندران در تلاشند تا برنج‌های مانده در انبار‌ها و شالیکوبی‌ها به قیمت عادلانه خریداری شود.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: بامداد روز دوشنبه پنجم تیرماه، قرارمان میدان امام خمینی (ره) ساری مرکز مازندران بود تا به تهران مرکز کشورمان برویم. این سفر به دعوت علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تدارک دیده شد.

یک دستگاه اتوبوس VIP‌ تر و تمیز در میدان منتظر ورود خبرنگاران بود، همکاران خبری یک به یک وارد شدند، چند نفر از دوستان نیز در مسیر به ما پیوستند، مجموعاً ۲۵ نفر شدیم.

برخی نیز که نامشان در لیست بود و خودشان نبودند، به دلیل همزمانی این سفر با نشست خبری مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت، ترجیح دادند که در نشست حاضر شوند.

سفر آغاز شد، استوری "روح الله شجاعی" صفحه‌آرای خوش‌ذوق مازندران که گاهگاهی با علی بابایی کارنامی شوخی می‌کند و گاهگاهی پای همین شوخی‌ها تا دادسرا هم می‌رود، خنده را بر لبانمان نشاند. خودمانیم؛ کمی تا قسمتی شبیه اتوبوس تشریفات خودمان بود بویژه رنگ قرمز آن.

بعد از صرف یک صبحانه نه‌چندان دلچسب در تهرانپارس، به اتوبوس بازگشتیم و خیلی زود هم نزدیک میدان بهارستان، خیابان مجاهدین اسلام، به مجلس شورای اسلامی رسیدیم.
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
تعدادی از معترضان با پلاکارد‌هایی که نشان می‌داد خواستار تصویب قوانین بازدارنده در حوزه‌های مفاسد اقتصادی و اجتماعی هستند، توجه رهگذران را جلب می‌کردند.

"مفسد اقتصادی، عامل بی‌حجابی"، "مسلمان به پا خیز، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "این لایحه خلاف حکم خداست، ضد نظام و دین و فرهنگ ماست"، "عامل اصلی گرانی غارت ۵۳۰ هزار تومان از جیب ملت با گرانفروشی شرکت‌های فولاد و پتروشیمی" و "مجلس انقلابی؛ اقتدار، اقتدار"، شعار‌های اعتراضی مردم به گرانی‌ها و بی‌حجابی‌ها بود که روی پلاکارد‌ها نوشتند و بی‌سر و صدا فریاد می‌زدند!

کیف، تلفن همراه، و سایر وسایل غیر از کارت بانکی، کارت ملی و شناسنامه، را به مرکز امانات سپردیم و با کاربردی‌ترین سلاح یعنی قلم و دفترچه یادداشت که این‌ها را هم البته برخی‌ها نیاورده بودند! وارد درب ورودی مجلس شدیم.

اسامی چک شد و ما از گیت یا دروازه اول به سلامتی عبور کردیم. توقف کوتاهی در حیاط داشتیم تا دو نفر که گویی از روز قبل برای کاری به تهران آمده بودند، به جمع ما بپیوندند. آفتاب صبحگاهی داغ بود، اما کمتر عرق می‌کردیم. همین هوا در مازندران خیلی روی اعصاب بود.

تنها دو عکاس خبری اجازه داشتند که دوربین‌هایشان را به صحن مجلس ببرند، البته پس از یک ساعتی که دوربین آن‌ها را در گیت اول خواباندند.

به سمت صحن مجلس به راه افتادیم، در ورودی دوم جمله‌ی "اصلاح اختلاف‌ها از تمامی نماز و روزه‌ها بالاتر است" جالب توجه بود. زیر آن نوشته شده بود: نهج البلاغه – وصیت ۴۷ امام علی علیه السلام.

از گیت دوم رد شدیم، در طبقه اول خبرگزاری‌ها در حال نوشتن اخبار بودند. پذیرایی هم انجام شد؛ و ما به صحن مجلس راهنمایی شدیم.
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
صحبت از کالاهای اساسی مانند جو، گندم و دانه‌های روغنی و مالیات بر ارزش افزوده این محصولات وارداتی بود. کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی گویا در حال تذکر شفاهی بود. ریاست مجلس را هم عبدالرضا مصری برعهده داشت، خبری از قالیباف نبود!

همهمه در مجلس تمامی ندارد، مثل همه زمان‌هایی که از شبکه خبر به صورت زنده شاهد این بگو مگو‌ها و رایزنی‌ها بودم، به صورت ملموس هم این شرایط را شاهد شدم.

رایزنی‌های علی بابایی کارنامی و بیش‌فعالی او در مجلس را از دریچه شبکه خبر دیده بودم، از نزدیک هم فرقی نداشت. همچنان برای جلب نظر نمایندگان و کسب آرا در حال تکاپوست، کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه و کشاورزی و... برایش فرقی ندارد.

کمال علیپور در بررسی لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالا‌های اساسی مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی، بد ندید که گریزی هم به مشکلات تولیدکنندگان بزند.

این عضو خانه ملت اعلام کرد: اگر سال، سال تولید است چرا مشکلات کشور در این زمینه حل نمی‌شود، چرا کشاورزان هنوز مشکل دارند. توجه به کشاورزان باید در اولویت مجلس باشد.

او ادامه داد: داریم ارزش افزوده کالا‌های اساسی وارداتی را از یک درصد به ۹ درصد می‌رسانیم که به جیب دلال برود و کشاورزی را تعطیل کنیم! مگر لایحه دولت را تغییر ندادیم، مگر این لایحه وحی منزل است؟
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
علیپور با اشاره به اینکه شفافیت آرا از شعار‌های مجلس است، خواستار این شد که هر کسی امروز (پنجم تیرماه) - به ضرر کشاورزان رأی داده – رأی خود را توئیت کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قیمت تمام شده یک کیلو برنج برای کشاورز ۵۷ هزار تومان است و برنج او را حالا کمتر از ۵۰ هزار تومان می‌خرند. برنج و گندم کشاورزان مانده و دولت خرید تضمینی را انجام نداده است.

صحبت‌های علیپور که تمام شد، علی بابایی، حاجی بابایی، فرزانه، محسنی و خود علیپور به جایگاه میهمانان آمدند. نمایندگان مازندران به اصحاب رسانه خوشامد گفتند و با آن‌ها عکس یادگاری گرفتند.

شلوغی میهمانان مازندرانی در مجلس شورای اسلامی زبانزد است! به ویژه اینکه از خبرنگاران باشند. بلند و رسا صحبت می‌کنند و انگار در خانه‌ی خودشان هستند.

ماه قبل نیز جمعی از خبرنگاران بابل به دعوت از دو نماینده این شهرستان به مجلس رفتند و نشست هم‌اندیشی را نیز با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس، در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس داشتند.    
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در حمایت از کشاورزان در تذکر شفاهی اظهار داشت: برنج که با رنج به دست می‌آید را نابود کردیم. صد‌ها هزار تن برنج در انبار‌ها و شالیکوبی‌ها مانده و در حال خراب شدن است.

او خواستار عادلانه شدن خرید قیمت برنج شد و گریزی هم به مشکلات کشاورزان در تامین آب، کود، سم، و سوخت مورد نیاز برای تولید برنج زد و خطاب به دولت گفت: دستمزد و سود تولید برنج را نمی‌خواهیم لااقل آنچه هزینه شده است را به کشاورزان بدهید!

باقرزاده همچنین به موضوع بازگشایی سواحل پس از ۴۵ سال اشاره داشت و خطاب به رییس جمهور اعلام کرد: اکنون برخی از قسمت‌های ساحلی به دلیل آنچه که ملاحظات امنیتی گفته می‌شود، در حال مسدود شدن است!

در نشست علنی نمایندگان در روز پنجم تیرماه، ابتدا در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره ششم قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، اعضای خانه ملت با ماده واحده آن در خصوص تقلیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی از محصولات کشاورزی و دارو و واردات آن‌ها موافقت کردند.

اما با توضیحاتی که نمایندگان ارائه دادند، همچنین نظر به اینکه کمیسیون مربوطه و دولت هر دو مخالف بودند، این لایحه با ۱۲۶ رأی مخالف از مجموع ۲۲۹ رای ماخوذه، برای دومین بار رأی نیاورد.
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
 
علی بابایی کارنامی نیز در جمع خبرنگاران به دستور کار جلسه مجلس در روز پنجم تیرماه اشاره کرد و از تلاش بهارستانی‌ها به ویژه نمایندگان مازندران برای گزه‌گشایی از دغدغه‌های کشاورزان گفت.
 

او اعلام کرد: حرف‌ مجلس این است که  اگر کالایی مبنای وارداتی ندارد، وزارت جهاد کشاورزی نام آن را از لیست کالای وارداتی حذف کند.

بابایی کارنامی تاکید دارد که دولت باید به کشاورزان یارانه بدهد یا نهاده‌های دامی و کشاورزی را ارزان کند و یا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آنها بگذارد.

 
جالب بود که تعدادی از نمایندگان مازندران ایستادند و عدد چهار را با دست‌هایشان نشان می‌دادند و فریاد‌های "دو دو" و "چهار چهار" بهارستانی‌ها به نشانه مخالف یا موافق نیز نظم و آرامش مجلس را بر هم می‌زد.
 
بیش‌فعالی بابایی کارنامی و رنجِ برنج شمال در بهارستان
قیمه‌ی مجلس هم در کنار علی بابایی کارنامی، ناهار سالمی بود که صبحانه‌ی خاص و اول صبحی در تهرانپارس را از یادمان برد!
 
مرکز ایران را به سمت مرکز مازندران ترک گفتیم. 
 
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی/ صوفی نشود صافی تا در نکشد جامی.
 
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
0
0
حرریت رسانه ای رو سعی کنید حفظ کنید
تیتر خبر در ذهن خواننده اونهم در سال انتخابات، مفهوم دیگه ای رو هم منتقل می‌کنه
بیش فعالی ...
به حرف خود عمل کرد...
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
0
0
خوب دیگه ،من نماینده باشمو نزدیک انتخابات باشهو بدونم خبرنگار حوزه انتخاباتی ام میاد مجلس تکاپو هیاهو که خوبه ، پشتگ وارو که خوبه افتاب مهتاب بالانس میزنم .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها