دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
امام جمعه موقت ساری:
تلاش غرب ترویج ابتذال در کشور‌های اسلامی است
 حجت‌الاسلام نصوری گفت: تلاش غرب، تغییر سبک زندگی مومنانه و ترویج ابتذال در کشور‌های اسلامی است.
به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: با نگاه توحید محور باید از گناه پرهیز کرد.
 
وی با بیان اینکه ایمان انسان‌ها هر لحظه در معرض تهدید و آسیب است، افزود: امیرالمومنین می‌فرماید «ریا کاری، شرک، همنشینی با اهل هوی و هوس از آفت ایمان است». امام جمعه موقت ساری به حمله وحشیانه و تروریستی ناوگان ارتش آمریکا در سال ۶۷ به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران که به عنوان حقوق بشر آمریکایی معرفی شد، اشاره کرد و افزود: ترور، تحریم‌ها و تحقیر و نژادپرستی از مولفه‌های حقوق بشر آمریکایی است. حجت‌الاسلام نصوری با انتقاد از استبداد آمریکایی گفت: ۱۷هزار شهید ترور و تحریم نشان ظالمانه حقوق بشر آمریکایی در ایران است.
 
خطیب نماز جمعه ساری افزود: هم اکنون نیز امریکا با برنامه‌سازی و تولید فیلم و سریال، اهداف نژاد پرستانه را دنبال می‌کند.
 
وی دولت سازی، نخبه سازی، پرونده سازی حقوق بشر، گسترش فرهنگ ابتذال و تضعیف باور‌های دینی؛ روش‌های نفوذ استعماری در کشور‌های اسلامی است
 
امام جمعه موقت ساری گسترش تفکر اسلام در جهان را از جمله دلایل مخالفت دشمنی آمریکا با ایران اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: آنان فکر می‌کنند با اهانت به قرآن مجید می‌توانند جلوی گسترش اسلام عزیز را در جهان بگیرند.
 
حجت‌الاسلام نصوری به نفی سلطه سیاسی اقتصادی فرهنگی اشاره و این مورد را نیز از دیگر دلایل دشمنی آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا جنایت‌های زیادی را در کشور‌های مختلف از جمله ایران اسلامی، کوبا و کشور‌های اطراف ما، چون افغانستان و عراق انجام داده است و این نشان می‌دهد که آنان دوست دارند منافع استکباری خود را در کشور‌های دیگر پیگیری کنند.
 
وی دولت سازی را از برنامه‌های آمریکا برای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها دانست و ادامه داد: نخبه سازی و فرهنگ سازی و تبدیل فرهنگ انتظار به ابتذال از دیگر مدل‌هایآنان برای رسیدن به اهداف است. امام جمعه موقت ساری افزود: مدل سیاست حقوق بشر آمریکایی انسان را به بردگی می‌گیرد.
 
وی گفت: با درایت مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می‌شود. حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه غدیر باید تاریخ سعادت بشر باشد، افزود: با توجه به پیش رو بودن دهه ولایت و عید غدیر، جایگاه عید امامت و علامه امینی باید به مردم و جوانان معرفی شود.
 
وی به ضرورت برنامه ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: متأسفانه وقت شمار زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تابستانی به بطالت می‌گذرد؛ مسئولان باید نسبت به اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام نصوری همچنین از مسئولان خواست تا نسبت به بخش کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان گام‌های موثرترین بردارند.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها