دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
وقتی حمایت مالی رخ می‌کند
پایان بلاتکلیفی ۱۰ ساله شطرنج مازندران/ آغاز مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران  از ۱۷ شهریور
۱۰ سال از بلاتکلیفی شطرنج‌بازان مازندران به دلیل نداشتن یک پایگاه ثابت جهت برگزاری کلاس‌ها، مسابقات و دسترسی به مسوولان گذشت و حالا همزمان با آغاز لیگ برتر شطرنج استان آنهم پس از وقفه پنج ساله و در پی جذب حامی مالی، روز‌های خوش به شطرنج استان بازمی‌گردد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری هجدهمین دوره لیگ برتر شطرنج استان مازندران در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان با حضور حامی مالی این مسابقات، رییس، دبیر، سرپرست کمیته لیگ، مسوول کمیته داوران و مشاور هیأت شطرنج استان با هدف بیان جزئیات برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی که بازیکنان آینده‌دار و ملی را در دل خود خواهد داشت، تشکیل شد.
 
موضوع حائز اهمیت این است که این مسابقات پس از وقفه ۵ ساله از سر گرفته شد و نداشتن حامی مالی مهمترین مسئله بود که با حضور یک هلدینگ فعال در استان، روزهای خوبی در انتظار رشته تخصصی و پرطرفدار شطرنج خواهد بود.

به گفته علی‌اصغر یحیی‌پور رییس هیأت شطرنج مازندران، این استان دارای افتخارآفرینان بزرگی در رشته شطرنج است به طوری‌که با داشتن چهار استاد بزرگ، پنج استاد بین‌المللی، ۹ استاد فیده، ۹۲ مربی و ۸۷ داور فعال، همچنین ۲ هزار و ۵۴۰ بازیکن شطرنج، در حد یک فدراسیون حرف برای گفتن دارد.

او با بیان اینکه برای استان مازندران نمی‌توان کار کوچک انجام داد به این دلیل که برند شطرنج کشور محسوب می‌شود، این مهم را با ورود بخش خصوصی و حامیان مالی امکانپذیر دانست.

رییس هیأت شطرنج مازندران با اعلام برگزاری لیگ برتر شطرنج استان در دو مرحله، عنوان کرد: برای اینکه تمامی علاقمندان بتوانند در این رویداد ورزشی شرکت کنند، مسابقات در شرق استان به میزبانی ساری، و در غرب استان به میزبانی تنکابن یا چالوس برگزار می‌شود.
 
افتتاح هیأت شطرنج مازندران پس از ۱۰ سال/ آغاز مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران پس از ۵ سال
پایان یک‌دهه بلاتکلیفی شطرنج‌بازان مازندران

یحیی‌پور یک خبر خوشی هم برای شطرنجی‌های مازندران داشت و آن اینکه سالن قدیمی هیأت شطرنج استان که غیرقابل استفاده بود، با صرف ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی، همزمان با افتتاح لیگ برتر شطرنج استان در شرق مازندران به مرکزیت ساری، در سالن ورزشی خیابان بعثت این شهرستان بازگشایی می‌شود.

او تصریح کرد: این اقدام پس از ۱۰ سال صورت گرفته و زمان افتتاح آن نیز ۱۴:۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۷ شهریور است.

هزینه بالای مسابقات شطرنج

«پرشان داداشی» سرپرست کمیته لیگ برتر شطرنج مازندران اعلام کرد که سه تیم برتر از شرق و سه تیم برتر از غرب استان و برترین تیم زیر ۱۴ سال در هر دو بخش استان وارد سوپر لیگ می‌شوند که در نهایت هشت تیم خواهند بود.

او با اعلام اینکه تاکنون ۲۰ تیم از شرق و ۱۵ تیم از غرب استان برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند، افزود: اسامی و تعداد نهایی تیم‌ها باید تا روز چهارشنبه هفته جاری مشخص و به هیات استان اعلام شود.

سرپرست دبیری هیأت شطرنج مازندران درباره رقم هزینه مسابقات گفت: ۳ میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است که بخش جوایز به میزان ۱.۳ میلیارد ریال را حامی مالی متقبل شده است.

داداشی با اشاره به اینکه هزینه مسابقات شطرنج بالاست و بدون حامی مالی توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مسابقات بین‌المللی شطرنج را در مازندران برگزار کردیم، اما اکنون با افزایش هزینه‌ها نهایتا می‌توانیم سه کشور را به ایران بیاوریم.

«شایان شهره» با بیان اینکه مشکل مالی همیشه وجود داشته است و شطرنج جای خود دارد، ادامه داد: فرض بر اینکه مشکلی در مسائل اجرایی نباشد؛ آوردن بازیکن و مربی باکیفیت سخت است و می‌بینیم که در سطح بالاتر، خود فدراسیون برای حضور مربی شطرنج خارجی و پرداخت ساعتی ۱۰۰ دلار هم مانده است.
 
افتتاح هیأت شطرنج مازندران پس از ۱۰ سال/ آغاز مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران پس از ۵ سال
لیگ هجدهم شطرنج مازندران با نگاهی متفاوت

او اعلام کرد: از دل این مسابقات، ۱۰ بازیکن آینده‌دار و سه یا چهار بازیکن ملی بیرون خواهد آمد که افتخار و سرمایه‌های شطرنج استان و کشور هستند.

سرپرست دبیری هیأت شطرنج مازندران می‌گوید: در این چند ماهه با تعامل رییس جدید هیأت و سرپرست کمیته لیگ شطرنج مازندران و سایر عوامل توانستیم یک مسابقه متفاوت را برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنان علاقمند در سراسر استان - به ویژه غرب استان که کمتر در این رشته ورزشی بستر شرکت برایشان فراهم بود - بتوانند انگیزه حضور در آن را داشته باشند.

مازندران خودکفا در داوری شطرنج!

سید عبدالله ساداتی مسوول کمیته داوران لیگ برتر شطرنج مازندران نیز بیان کرد: مازندران دارای پنج داور بین‌المللی، هفت داور فیده و ۸۰ داور ملی درجه ۱، ۲ و ۳ شطرنج است و لذا مشکلی در داوری‌های این رشته ورزشی نداریم.

او ادامه داد: این رقابت‌ها در ۹ دور به روش سوئیسی و به صورت ریتد یا استاندارد برگزار می‌شود، هر تیم دارای ۶ بازیکن است، اما برای رده سنی تا ۷ بازیکن نیز مجاز هستند که در ترکیب باشند.
 
افتتاح هیأت شطرنج مازندران پس از ۱۰ سال/ آغاز مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران پس از ۵ سال
حمایت اختصاصی از شطرنج مازندران

صحبت‌های حامی مالی هجدهمین دوره لیگ برتر استان مازندران نیز شنیدنی است؛ «رضا پاشایی» با بیان اینکه به پیشنهاد دوستانش برای کمک به تعالی ورزش آمده و اختصاصاً شطرنج را انتخاب کرده است، خود را شرمنده جوانانی دانست که به دلیل نداشتن متولی خوب، مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

او ادامه داد: آمده‌ام تا به جامعه خدمت کنم و اینکه استعداد‌های درخشان از کشور نروند.

پاشایی که مدیرعامل شرکت کاسپین نیرو تبرستان است، با بیان اینکه این اعداد (۱۳۰ میلیون تومان جایزه مسابقات) خیلی کوچک است و احتمالاً بیشتر خواهد شد، اعلام کرد که به صورت تخصصی حمایت از این رشته ورزشی را ادامه خواهد داد.

این حامی مالی در پایان گفت: آنچه در توان دارم را حتماً انجام خواهم داد و اگر سطح بازیکنان بالاتر برود، حمایت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
 
افتتاح هیأت شطرنج مازندران پس از ۱۰ سال/ آغاز مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران پس از ۵ سال
جوایز مقدماتی و فینال لیگ برتر شطرنج مازندران

هادی فیروزجایی مشاور هیأت شطرنج استان مازندران درباره جوایز این دوره از مسابقات اعلام کرد: برای مرحله مقدماتی در هر دو بخش شرق و غرب استان مازندران و برای هر کدام ۳۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده و برای فینال بازی‌ها که به سوپر لیگ معروف است، مجموعا ۶۶ میلیون تومان جایزه تعیین شده است.

او اعلام کرد: مرحله مقدماتی هجدهمین دوره لیگ برتر شطرنج مازندران با همکاری فدراسیون شطرنج ایران، اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران و حامی مالی که یکی از هلدینگ‌های استان است، روز جمعه ۱۷ شهریورماه آغاز می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار ما، استان مازندران ۲ هزار و ۵۴۰ بازیکن شطرنج دارد که یک هزار و ۳۱۴ بازیکن آن در طول سال در سه بازی یا بیشتر در سطوح مختلف مسابقاتی شرکت می‌کنند و فعال هستند. در این استان ۴۵ باشگاه شطرنج فعالیت دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها