دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
وزیر راه و شهرسازی:
رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهر‌ها منفی شده است
وزیر راه و شهرسازی گفت: طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهر‌ها منفی شده است.
 
زهرا شریفی- آوای خزر: مهرداد بذرپاش صبح امروز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران گفت: به دلیل نزدیکی شهر‌ها و روستا‌های مازندران و کمبود زمین در شهر‌ها متقاضیان مسکن ملی را به زمین‌های روستا‌ها سوق داده شوند.

وی افزود: واگذاری زمین‌های ملی موجود در روستا‌های همجوار شهر‌ها به متقاضیان نهضت ملی مسکن از سیاست‌های این وزارتخانه بوده که در حال عملیاتی شدن است و تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی دولت برای واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستا‌ها به متقاضیان سکونت در روستا‌ها خبر داد و گفت: از ۲۴۰ هزار مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار مسکن اتمام و مابقی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در حوزه بافت و خود مالک عقب هستیم، گفت: اگر میزان بافت هدف‌گذاری شده افزایش پیدا کند عملا در حوزه ساخت و ساز نیز رشد خواهیم داشت.

بذرپاش به کمک وزارت راه به شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: سال قبل بسته ۱۹ بندی (مشوق شهرسازانه) ابلاغ شد، اما این استان کم‌ترین مشارکت را در این بسته داشته و شاید هم به خوبی توجیه نشده باشند.

وی به سامانه املاک و مستغلات برای دریافت اجاره نامه الکترونیک اشاره کرد و افزود: این سامانه اقدام موثری بر فعالیت‌های مشاوران املاک است البته در حوزه بازار و نظارت بر املاک اقدامات خوبی صورت گرفت.

بذرپاش به تعدد مشاور املاک در استان مازندران اشاره کرد و خواستار کنترل و نظارت بیشتر بر این املاکی‌ها شد. وی با اشاره به افزایش غیر قابل باور عوارضی شهرداری‌ها گفت: این افزایش آثار مستقیم در افزایش مسکن دارد؛ فرمانداران نسبت به این موضوع اهتمام داشته و کنترل و نظارت کنند. شهرداران نیز مصوبات را درست اجرا کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

بذرپاش با بیان اینکه ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران پیش‌بینی شده است، افزود: به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کنیم.

وی در مورد بیمه مسکن و ساخت و ساز با توجه به افزایش رقم بیمه توضیح داد: موضوع بیمه در مجمع تشخیص و شورای مصلحت نظام مورد تأیید قرار گرفت و به حوزه ساخت و ساز کمک می‌کند و اینکه طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهر‌ها منفی شده است.

بذرپاش به ظرفیت‌های استان مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و ترانزیت اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت بی‌بدیل برای ارتقای اقتصاد استان بهره برد. وی افزود: همه باید کمک کنیم تا مشکل کمبود زمین در غرب استان حل شود و طرح ملی مسکن در این منطقه نیز به خوبی اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی به ظرفیت بندر امیرآباد اشاره و بر توسعه آن تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت این بندر باید شبکه ریلی رو_ رو راه‌اندازی شود. وی به ظرفیت راه‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: ایمن سازی جاده کندوان در دست اقدام قرار دارد. در جاده ساری به قائمشهر نیز اقدامات خوبی انجام شد، ۱۶ کیلومتر نیز تملک‌سازی شد لازم است سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این حوزه ورود کند.

بذر پاش افزود: پروژه مسکن ملی به مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساخت روستایی و جوانی جمعیت واگذار می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار