دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
اختصاصی آوای خزر/عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی:
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به ضرورت تربیت جنسی فرزندان، گفت: آنها در معرض تبعات ناشی از ناآگاهی جنسی قرار دارند، بنابراین لازم است نسبت به تربیت آنها در این زمینه حساس باشیم.
به گزارش آوای خزر، دکتر علی محمد نظری در حاشیه دومین سمینار سلامت جنسی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخش معاونت آموزشی و دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه تغییر الگوی زندگی، فعالیت بدنی اندک، فشار خون، دیابت و  ناراحتی های قلبی و عروقی می‌تواند موجبات ناتوانی جنسی را در زن و شوهر فراهم کند، اظهار داشت: در چنین حالتی، زوجین باید ضمن اصلاح الگو و عادات غذایی خود، به پزشک مراجعه و مشاوره پیدا کنند تا مشکلات از بین برود.
وی افزود: رابطه جنسی مطلوب در زندگی زناشویی، رابطه ای است که لذت جنسی در هر دو طرف اتفاق افتاده باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به داروهایی که در رابطه با مسائل جنسی در ماهواره ها تبلیغ میشود، گفت: تبلیغات ماهواره ای به دنبال تجارت است، کمپانی های سکس برای فروش محصولات خود ابتدا احساس نیاز به چنین داروهایی را ایجاد و پس از آن نسبت به فروش محصولات، اقدام می کنند.
این دکترای روانشناسی ادامه داد: اگر مردم بتوانند از کلیلنیک های سلامت جنسی که به زودی در مازندران نیز راه‌اندازی می شود، اطلاعات کسب کنند، خیلی از مشکلات آنها حل می شود.
نظری با بیان اینکه خیلی از کسانی که ناتوان جنسی هستند، در واقع ناآگاه جنسی محسوب می شوند، تصریح کرد: راه حل این مشکل، استفاده از داروهای جنسی نیست، زیرا نتنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه مشکلات جدیدی را نیز ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه رد پای ناتوانی های جنسی در بسیاری از مشکلات زوجین دیده میشود و حتی عامل بسیاری از جدایی‎ها در زوجین است، تصریح کرد: توصیه به زن و شوهرها به ویژه جوان‌ترها این است که برای حل مشکلات خود، به جای رفتن به سراغ داروهای جنسی، دیدن فیلمهای ماهواره ای و یا کسب اطلاعات از منابع غیرعلمی که در نتیجه هیچ کمکی به آنها نمی‌کند؛ به سمت مطالعه کتابهای علمی یا مشاوره با روانشناس بروند.
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اهمیت سالمسازی روان فرزندان نسبت به مسائل جنسی و سکس، تصریح کرد: خانواده ها با دیدن رفتارهای جنسی در فرزندان خود از برخوردهای شتابزده خودداری و از راهنمایی روانشناس یا مشاور مربوطه، استفاده کنند.
نظری گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، ماماها و آموزش و پرورش نقش مهمی در ارائه اطلاعات در زمینه سلامت جنسی دارند، دوره تربیت جنسی فرزندان برای خانواده ها برگزار می شود تا فرزندان ما دچار فساد و آسیبهای اجتماعی ناشی از تبعات ناآگاهی نسبت به مسائل جنسی نشوند.
این دکترای روانشناسی با اشاره به اهمیت حجب و حیا در مسائل جنسی زوجین، اظهار داشت: حجب و حیا در مسائل اجتماعی خوب است اما این موضوع درباره رابطه زن و شوهرها چندان خوب نیست و حتی منجر به بروز مشکلات می شود، فرهنگ آموزش سکس در جامعه ما بسیار ضعیف است و باید آموزش داده شود.
وی در پایان با بیان اینکه رابطه جنسی فیوز برق ساختمان خانواده است، گفت: اگر هر کاری را زن و شوهر در خانواده به درستی انجام دهند و همه امکانات فراهم باشد اما در سلامت جنسی مشکل داشته و راه ارتباط و نزدیکی صحیح با یکدیگر را بلد نباشند، ساختمان خانواده با مشکل مواجه می شود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار