دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
مدیرکل امور مالیاتی مازندران:
دریافت ۱۰۷ هزار اظهارنامه مالیاتی طی سه ماه در مازندران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد که تاکنون ۱۰۷ هزار اظهارنامه مالیاتی را دریافت کرده‌ایم که بخش زیادی از آن با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه تا حد زیادی از فرار مالیاتی جلوگیری کرده است.
به گزارش آوای خزر، محسن اسلامی ورکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با تشکر از رهنمود‌ها و حمایت‌های پدرانه آیت الله محمدی لائینی از امور مالیاتی، گفت: در سال ۱۴۰۰ در قانون بودجه، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان مازندران درآمد مالیاتی اختصاص داده بودند که وصولی ۱۲ ماهه این اداره‌کل در سال ۱۴۰۰ منتهی به اسفند ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و از رشد ۶۸ درصدی نسبت به درآمد‌های تعیین بودجه و تحقق ۱۳۰ درصدی داشتیم.

او ادامه داد: رقمی که برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به اینکه این رقم در بودجه کشوری به طور متوسط ۶۶ درصد بوده متاسفانه رشدش برای استان مازندران ۸۸ درصد بوده است. با توجه به اینکه در سال گذشته ۹۴ درصد از درآمد‌های استان از درآمد‌های مالیاتی بوده است شاید این رقم تعیین‌شده برای استان در سال جدید کمی چالش‌برانگیز باشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران یکی از اتفاقاتی که سبب تاثیرگذاری در درآمد‌های مالیاتی شد را کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی اشخاص حقوقی در قانون مالیات عنوان و اظهار کرد: عوارض ارزش افزوده که سهم سازمان مالیاتی ۵ درصد بود، یک درصد از سهم سازمان کم و به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است و آن یک درصد به شهرداری‌ها اضافه شد و در کنار این‌ها بخشی از ضریب کالا‌های اساسی را کاهش دادند.
 
دریافت ۱۰۷ هزار اظهارنامه مالیاتی طی سه ماه در مازندران

اسلامی تصریح کرد: از وصولی ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال قبل که شامل بخش مالیات و عوارض بوده است، عایدی استان از بخش مالیات و ارزش افزوده ۵ هزار و  ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و قریب به ۶۳۳ میلیارد تومان به بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت مستقیم پرداخت کرده است.

او ادامه داد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه وصول مالیات بحث فرهنگ‌سازی است. مردم نمی‌دانند این پول‌ها کجا هزینه می‌شود. از کل درآمد‌های سال قبل، تنها ۷ درصد آن مالیات‌هایی هستند که اصناف استان پرداخت کردند. حدود ۳۵ درصد آن را درآمد‌های ناشی از مالیات اشخاص حقوقی و شرکت‌ها هستند. ۲۵ درصد نیز مالیات حقوق اشخاص دولتی و خصوصی است و بقیه هم سایر منابع هستند.

اسلامی گفت: در سال گذشته حدود ۱۶۴ هزار اظهارنامه در بخش اصناف دریافت کردیم که از این بخش ۱۰۸ هزار مورد آن تبصره ماده ۱۰۰ یا مالیات توافقی بوده که بدون رسیدگی، اظهارنامه‌ها را قبول و انجام می‌دهیم. از بین باقیمانده اظهارنامه ۵۴ هزار اظهارنامه عادی به ما ارائه شده از آن هم ۵۰ درصدش را سازمان بارگذاری و در حال رسیدگی بوده و ۵۰ درصد دیگر بر اساس خود اظهاری که مودیان ارائه کردند انجام شده است.

او بیان کرد: از ۱۰۲ هزار تبصره‌هایی که گرفتیم، بخش قابل توجهی با اعداد و ارقام صفر است و جزو آن‌هایی هست که در سال‌های گذشته مشمول معافیت‌های مالیاتی شده‌اند و سنوات بعد هم این روند ادامه داشت.
 
دریافت ۱۰۷ هزار اظهارنامه مالیاتی طی سه ماه در مازندران
مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران عنوان کرد: سنوات گذشته رقم‌های اعلامی مودیان را بالاجبار باید می‌پذیرفتیم؛ چون اشراف اطلاعاتی نداشتیم، اما اکنون این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.

او تصریح کرد: امسال با توجه به اطلاعاتی که داشتیم؛ این سیستم است که مالیات را محاسبه می‌کند، رقم‌هایی را به صورت ثابت برای مودیان در نظر می‌گیرد. البته بر اساس میزان تراکنش مالی آنها. با این اتفاق چالش‌ها تا حد زیادی رفع شده است.

اسلامی اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار اظهار نامه دریافت کرده‌ایم که بخش زیادی از آن با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه تا حد زیادی جلوی فرار مالیاتی گرفته شده است و از سوی دیگر با عدالت مالیاتی نگاه ممیز محوری برداشته شده و جلوی فرار مالیاتی گرفته می‌شود و هر فرد مالیات قانونی خودش را خواهد پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها